Podobnie jak poprzednie to podsumowanie zacznę od produkcji polskich. Tyle, że tym razem od tych wartych zauważenia.
Najpierw społeczna akcja przygotowana przez Isobar Poland dla fundacji Itaka. Prościutki pomysł bazujący zachowaniach ludzi na lotniskach. Najtrudniejsze do wymyślenia i najbardziej przemawiające są takie właśnie idee. Bazują na błyskotliwym połączeniu obserwacji zachowań z głębszą myślą
Druga polska produkcja to zapomniany już w Polsce wizerunkowy komunikat marki. Tym razem to ukłon, podziękowanie konsumentom. Lubię takie produkcje bo pokazują zarówno widzom, jak i innym marketerom, jak istotna jest marka.
http://www.youtube.com/watch?v=JO10RiZzIkY
I tyle jeśli chodzi o rodzime dokonania, ale jeszcze na chwilkę powróćmy do klimatu reklam społecznych
Lecimy na chwilę do Japonii, do yahoo, które postanowiło zakpić z internetowych obniżek cen
i na momencik do Wielkiej Brytanii by zerknąć jak Nissan kontekstowo wpisał się w obiegającą świat wiadomość o kolejnym dziecku Księcia Wiliama i Kate Middleton
Twierdzę, że reklama rzadko kiedy tworzy trendy. Znacznie częściej odpowiada na potrzeby społeczne, jest niejako lustrem zmian lub wydarzeń. Jeśli coś dziś staje się społecznie modne, istotne, ważne, staje się tematem rozmów w domach, czy na ulicy, reklama to pokaże. I zrobi to na pewno. Pytanie tylko jak i kiedy. Nissan zareagował szybko i była to reakcja na newsa.
Poniżej przykład reklamowego rezonansu na zmiany w statusie, może nawet modelach rodzin, nie tylko amerykańskich. Coraz częściej dzieci są wychowywane nie tylko przez swoich biologicznych rodziców. Opiekują się nimi kolejni partnerzy rodziców tym samym powiększając grono osób mających wpływ na ukształtowanie dziecka. O tym, ale bez kpiny, żartu, krytyki lub pochwały, w niesłychanie pozytywny sposób opowiada Honey Maid
Także o rodzinie, choć z innej perspektywy opowiada MetLife
http://www.youtube.com/watch?v=lxxWCLyn_1M
http://www.youtube.com/watch?v=nhRQW5LLx4s
W zeszłym tygodniu Apple zaprezentowało swój zegarek i dwa nowe większe i oczywiście szybsze iPhony.
(Swoją drogą wiecie czemu na zegarkach Apple jest godzina 10:09? Większość zegarków jest fotografowana z czasem ustawionym na 10:10, gdyż takie położenie wskazówek pozwala na najlepsze pokazanie całej tarczy cyferblatu i najlepszą ekspozycję logo umieszczonego na środku na górze. 10:09 ma zapewne zakomunikować, że Apple tworzy nową wartość, postanowiło cofnąć się odrobinę by zredefinować funkcję zegarka i odkryć go nowo.)
Samsung nie mógł tego wydarzenia nie skomentować, musiał to wyśmiać tym samym promując nowe produkty Apple. Jeszcze przed ich premierą. Wszystko w duchu – to my byliśmy pierwsi, jesteśmy bardziej innowacyjni niż oryginał…
http://www.youtube.com/watch?v=vA8xPyBAs_o&index=1&list=PLhpbZcOKxtO3s_Glvws-zZ4ruGiMcE2Of
Jakoś mnie te samsungowe produkcje i odpowiedzi na brak zaczepki nie śmieszą. Ale najwyraźniej są w jakimś stopniu skuteczne.
Skoro jesteśmy już przy Apple to zerknijcie na ich znakomitą reklamę wizerunkową. Całość to tylko prosty tekst pokazany w zupełnie nieoczywisty sposób
Kto by mógł przypuszczać, że da się obejrzeć trzyminutowe budowanie słownej opowieści? Bez aktorów, bez dialogu…
Wiele już jest reklam które nie trwają upiornych trzydziestu sekund, wiele jest reklam które należałoby nazwać filmem z produktowym product placementem. Na przykład taka opowieść o czekoladzie
albo taka artystyczna opowieść o kolorze, o kolorze whisky
https://www.youtube.com/watch?v=VJ25EsNUvoQ
lub kolorze zapachu
https://www.youtube.com/watch?v=Rm-vBq-1T1k
lub opowieść na pozór banalnych kurczakach, tych już upieczonych przez KFC
https://www.youtube.com/watch?v=G_7HB8ksvos
Jeszcze na koniec coś z serii reklam tak zupełnie nie na temat, że aż zaciekawiających
http://www.youtube.com/watch?v=33FNimIb6fI
http://www.youtube.com/watch?v=w54DHvoWlPM
Miłego tygodnia!