SuperBowl 2020

Superbowl…
Od lat, co roku czekam na ten reklamowy festiwal. Czekam bardziej niż na „Noc Reklamożerców” 🙂 (ktoś jeszcze pamięta te nocne siedzenie w kinowym fotelu, 6-cio godzinne seanse i oglądanie światowych reklam pochodzących z reklamoteki Jean Marie Boursicot?)

Kilka słów o SB, bo różne są zdania o samym wydarzeniu, cenie reklam itd. itp.

W tym roku koszt emisji 30 sekundowego spotu to ~6mln $. Niemało. Ale to najtańsze emisje reklam na świecie. Dziwne? Nie. Przeciwnie.

Jednorazowy koszt jest oczywiście ogromny (obsługowy, produkcyjny i mediowy) jednakże jeżeli ten wydatek rozłożymy na koszt dotarcia do jednego widza okazuje się, że nie ma tańszych sposobów.

W tym roku mój i uśmiech i radość na twarzy przywołał (coż za zaskoczenie 😀 ) Budlight z sequelem kultowego whassup

Na drugim miejscu stawiam Cheetosy za mistrzowskie podejście do zwykłego produktu

oraz

ale stawiam go na równi z Amazonem:

Za wcale nie gorszy uważam spot Budweisera – Typical American, bo to bardzo porządnie odrobiona lekcja o temacie: grupa docelowa.

 

Doceniam pomysł Porsche za umiejętne zestawienie prawie całego portfolio z elektrykiem.

 

Podoba mi się zabawa obrazem w spocie Heinza

A w jednym rzędzie ustawiłbym takie spoty jak Microsoft, który pokazuje i gloryfikuje kobietę asystenta trenera drużyny San Francisco 49ers

piwo Michelob ULTRA Pure Gold, który za zakup 6-cio paka obiecuje przekształcić 6 stóp kwadratowych uprawy w organiczną, Snickersa, który zmienia świat

czy Sodę Stream, która pointuje swoją marsjańską opowieść oszczędnością plastiku

Ten zestaw nienajgorzej pokazuje co dziś naprawdę dzieje się na świecie i co dla ludzi jest ważne.

Za to zupełnie nie przemawia do mnie wcale nie śmieszny i mało ambitny MountainDew

podobnie patrzę na reklamę Planters

oraz nowego smaku Kellog’s

Rozbawił mnie humor Reese Take5

i nieziemska wygoda zakupów w Wallmarcie

ale za to wielce zasmuciła obecność polityki w postaci Trumpa

Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego zarządzania marką. Sprawca zmaterializowanej szkłem użytkowym marki overpremium KROSNO D'SIGN. Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”. Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *