SuperBowl 2020

Super bowl 2020, subiektywny wybór i ocena spotów.

Superbowl…
Od lat, co roku czekam na ten reklamowy festiwal. Czekam bardziej niż na „Noc Reklamożerców” 🙂 (ktoś jeszcze pamięta te nocne siedzenie w kinowym fotelu, 6-cio godzinne seanse i oglądanie światowych reklam pochodzących z reklamoteki Jean Marie Boursicot?)

Kilka słów o SB, bo różne są zdania o samym wydarzeniu, cenie reklam itd. itp.

W tym roku koszt emisji 30 sekundowego spotu to ~6mln $. Niemało. Ale to najtańsze emisje reklam na świecie. Dziwne? Nie. Przeciwnie.

Jednorazowy koszt jest oczywiście ogromny (obsługowy, produkcyjny i mediowy) jednakże jeżeli ten wydatek rozłożymy na koszt dotarcia do jednego widza okazuje się, że nie ma tańszych sposobów.

W tym roku mój i uśmiech i radość na twarzy przywołał (coż za zaskoczenie 😀 ) Budlight z sequelem kultowego whassup

Na drugim miejscu stawiam Cheetosy za mistrzowskie podejście do zwykłego produktu

oraz

ale stawiam go na równi z Amazonem:

https://www.youtube.com/watch?v=RF9t2rFmTVE

Za wcale nie gorszy uważam spot Budweisera – Typical American, bo to bardzo porządnie odrobiona lekcja o temacie: grupa docelowa.

https://www.youtube.com/watch?v=yt-zXuAAD6Q

 

Doceniam pomysł Porsche za umiejętne zestawienie prawie całego portfolio z elektrykiem.

https://www.youtube.com/watch?v=92sXWVxRr0g

 

Podoba mi się zabawa obrazem w spocie Heinza

A w jednym rzędzie ustawiłbym takie spoty jak Microsoft, który pokazuje i gloryfikuje kobietę asystenta trenera drużyny San Francisco 49ers

https://www.youtube.com/watch?v=_xPn4DXIj5w

piwo Michelob ULTRA Pure Gold, który za zakup 6-cio paka obiecuje przekształcić 6 stóp kwadratowych uprawy w organiczną, Snickersa, który zmienia świat

czy Sodę Stream, która pointuje swoją marsjańską opowieść oszczędnością plastiku

https://www.youtube.com/watch?v=NUxDxLu21UQ

Ten zestaw nienajgorzej pokazuje co dziś naprawdę dzieje się na świecie i co dla ludzi jest ważne.

Za to zupełnie nie przemawia do mnie wcale nie śmieszny i mało ambitny MountainDew

podobnie patrzę na reklamę Planters

oraz nowego smaku Kellog’s

https://www.youtube.com/watch?v=9k3yWV3I37A

Rozbawił mnie humor Reese Take5

https://www.youtube.com/watch?v=CP6jpin86_E

i nieziemska wygoda zakupów w Wallmarcie

https://www.youtube.com/watch?v=qZqD-gSbUGY

ale za to wielce zasmuciła obecność polityki w postaci Trumpa

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.