Kategoria marketing

2022 a wizerunek ogórka kiszonego

Może to tylko moja obserwacja, ale mam wrażenie, że marki przesadziły z inwestycjami w doraźne przetrwanie. Może to efekt poCOVIDwego przerażenia rzeczywistością, a może zachłyśnięcie się popandemicznym odbiciem, a może w końcu słabsze niż spodziewane skutki wojny Rosji z Ukrainą?…

Przepowiednia na 2023

Chyba już czas zabawić się we wróżkę. Jak co rok. Pamiętacie jak chyba przez 5 lub więcej lat przepowiadano że już zaraz, za chwilkę nadejdzie rok mobile? W końcu nadszedł, ale znacznie później niż wszystkie możliwe, nawet najbardziej ostrożne przewidywania.…

Najlepsze polskie marki 2022 wg „Forbesa” i Minds & Roses

Ludzie kochają rankingi. Najbogatszy Polak, najszybszy samochód, najlepszy odkurzacz, najbogatsza firma. Kochają je, bo one w czytelny i perswazyjny sposób segmentują świat na lepszych, dobrych, zwyczajnych i takich sobie. Rankingi są perswazyjne, bo zawierają liczby, a z tym się nie dyskutuje.

ROI jest złe, ale ROAS jeszcze gorsze

Dowiesz się dlaczego ROI jest złe, a ROAS jeszcze gorsze. Obydwa skróty literowe zrobiły zawrotną karierę korporacyjną. ROI - Return of Investment i zaraz po nim, nieco w zamian ROAS - Return on Ad Spend.

Wiceprezes Unilevera czy Byron Sharp?

Archetypy w marketingu | BrandDoctor
Deepak Subramanian pisze, że archetypy to jeden z fundamentalnych konceptów pomagających kreować marki. Byron Sharp porównał archetypy do banalnych opowiastek lub horoskopów. Czy to uzasadniony sarkazm?

Marketingowe fakty i mity

Fakty i mity marketingowe. Lojalność nie istnieje, pareto nie działa, a relacje z marką są nietrwałe.

Wizerunek marki

Kasual Collection Designed by Karim Rashid
Silny wizerunek marki daje możliwość znacznego zwiększenia marży, słaby wizerunek zmusza do konkurowania na poziomie produktu za pomocą działań cenowych.