2 choices: take a sip of LUCK or do you Primitivo?

Szczęście – luck – to emocja wywołana pozytywnymi doświadczeniami. Ludzkość od zawsze zadaje sobie pytanie: czy szczęście zależy jedynie od życia filozoficznego, czy też zależy również od okoliczności życiowych?

Sądzę, że z poniższego czuję się równie szczęśliwy jak i współsprawca poniższego zamieszania – Mariusz.

BrandDoctor | 2 choices: take a sip of LUCK or do you Primitivo? 1

Szczęście można też definiować jako subiektywnie ocenianą, najlepszą z możliwych sytuację życiową. Na przykład, czyż nie jest szczęśliwym doznaniem picie boskich napojów ze szklanych, delikatnych rzeźb o kształcie będącym symbolicznym obrazem szczęścia – czterolistną koniczyną?

BrandDoctor | 2 choices: take a sip of LUCK or do you Primitivo? 2

Czuję się usatysfakcjonowany, bo po raz kolejny moja praca nabiera fizycznego kształtu, staje się produktem.

LUCK

Już nie musicie sobie wyobrażać szczęśliwego toastu, wystarczy usłyszeć delikatny dźwięk stukających o siebie kieliszków. LUCK to jedenaście brył, które swoją wyjątkowością ozdobią każde spotkanie przy stole, każdą chwilę ubarwią swoim kształtem i kolorem wlanego weń napoju. LUCK to forma niedominująca, ale mimo swojej przezroczystości dopełniająca i wywołująca przyjemną zadumę.

Karim

Autorem tej kolekcji jest Karim Rashid jeden z najbardziej rozpoznawalnych designerów XXI wieku. Charyzmatyczna postać, ciepła osobowość, nietuzinkowy talent i odważna kreska to cztery cechy określające człowieka, którego portfolio to ponad 3000 projektów w produkcji, ponad 300 nagród i projekty realizowane w ponad 40 krajach.
Projekty Rashida są nie tylko podpisane jego nazwiskiem, są niepowtarzalne w swojej odwadze, formie i treści, są rozpoznawalne mimo, że artysta podsuwa konsumentom wciąż nowe koncepty. Jego brawurowy flirt z formą i kształtem dotyczy nie tylko sztuki użytkowej. Karim nie boi się reprodukować swoich tatuaży, które tworzą alfabet jego osobowości, na ścianie, breloczku, opakowaniu napoju czy tkaninach. Niekonwencjonalne podejście, szacunek dla odmienności, wyprzedzające epokę pomysły projektanta spotkały się z uznaniem również w świecie szeroko pojętej kultury, muzyki, rzeźby, a nawet mody dorosłej i dla dzieci. W minionym roku kolekcja drinkware SAKRED Karima, projekt zrealizowany dla KROSNO D’SIGN, został nagrodzony prestiżową nagrodą The Good Design Awards. Kolekcja odnalazła swoje miejsce w The Chicago Athenaeum: Museum of Architecture and Design.

BrandDoctor | 2 choices: take a sip of LUCK or do you Primitivo? 3


7 lutego 2020 uśmiecha się nie tylko bryłami LUCK.

A oto to, co Karim Rashid mówi o sobie, o współpracy z KROSNO Glass o marce KROSNO D’SIGN i o kolekcji, której jest autorem, o LUCK (i o mnie w 0:53).

Kilkuletnia praca z producentem szkła to również materializacja mojej strategii marki KROSNO D’SIGN w postaci PRIMITIVO.

Może najpierw słowo o autorze:

Jan Kochański

to młody ciałem i duchem projektant, miłośnik wyrafinowanej prostoty. Słynie z dbałości o racjonalne wykorzystanie materiału, czystość formy. Janek jest absolwentem Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Warszawie, Politechniki w Mediolanie na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego, a od 2012 r. asystentem w Pracowni Projektowania Mebla na macierzystej ASP. W 2010 r. odbył staż w studiu projektowym Karima Rashida stając się jego padawanem 🙂 W każdym projekcie stara się racjonalnie wykorzystać materiały, by w końcu stworzyć klarowną i czystą formę. Produkty zaprojektowane przez Kochańskiego cieszą oczy konsumentów, są niezwykle estetycznym dodatkiem do codzienności.

 

Primitivo

Kolekcja Janka zaprojektowana dla KROSNO D’SIGN nosi nazwę Primitivo. Jej nazwa wywodzi się z podstawowych kształtów geometrycznych, a do budowy kształtów wykorzystuje podstawowe bryły geometrii przestrzennej, które doskonale znamy z otaczającego nas świata. Patrząc w niebo widzimy kule, patrząc na pnie drzew walce, widok gór przywołuje kształt stożka. Umiejętne połączenie tych figur zaowocowało uwodzącą oczy i dotyk kolekcją szklanych brył. Jej nazwa to nie tylko„geometric primitives”. Primitivo to również nazwa szczepu winogron. Picie Primitivo z naczyń kolekcji PRIMITIVO potęguje doznania, udowadniając znaną tezę – ładnie podane lepiej smakuje.

Ładnie podane lepiej smakuje to strategy statement marki.

BrandDoctor | 2 choices: take a sip of LUCK or do you Primitivo? 4

Kilka słów o producencie i marce:

KROSNO

to marka, która dumnie nosi nazwę miasta, gdzie jest zlokalizowana. KROSNO Glass zasłynęła z jakości swoich produktów i doskonałego wzornictwa już chwilę po swoich narodzinach. Wszystko zaczęło się blisko 100 lat temu. Przez blisko wiek istnienia KROSNO stało się jednym z największych producentów szkła użytkowego w Polsce i liczącym się dostawcą do ponad 60 krajów świata.  Ilość do pory wyprodukowanych produktów pozwala stwierdzić, że częściej niż co sekundę ktoś na świecie bierze w rękę szklane naczynie pochodzące z KROSNA. Kieliszek, karafka, szklanka, dzbanek, wazon, miska to tylko część oferty marki. Każdego dnia KROSNO tworzy niepowtarzalne wyroby o różnorodnym przeznaczeniu: do alkoholi, napojów, do serwowania potraw, a także szkło dekoracyjne i prezentowe.

KROSNO zabiera swoich klientów do świata, w którym funkcjonalność, piękno i jakość nie są obojętne. Marka inspiruje się życiem i tworzy inspiracje dla życia. Krośnieńskie szkło zaspokaja wiele gustów – tych tradycyjnych i tych nowoczesnych, tych szczycących się bogactwem kształtów i tych minimalistycznych. Szkło Krosna jest tak różnorodne jak otaczający nas świat, miejsca i ludzie. Mimo tej różnorodności produkty marki są łatwo rozpoznawalne. Unikalna, krystaliczna przejrzystość oddana w każdym produkcie to niepodrabialna sygnatura.

KROSNO D’SIGN to najmłodsze dziecko, to marka zapraszająca nietuzinkowe umysły i dusze wrażliwych, zdolnych, wielkich i znanych na świecie designerów. Pod jej skrzydłami w 2019 roku w świetle reflektorów stanęła (już muzealnie doceniona) kolekcja SAKRED, w tym roku stają trzy kolejne. Każda z nich swojego użytkownika zaspokoi niepowtarzalnym kształtem, starannym, ręcznym i pieczołowitym wykonaniem. KROSNO D’SIGN to szklane, użytkowe rzeźby, które każdy umiejący docenić piękno, powinien mieć.

Szkło KROSNO tworzą mistrzowie w swoim fachu: artyści-hutnicy, projektanci, szlifierze i zdobnicy. To dzięki nim każdy produkt zrodzony w umyśle designera przybiera fizyczną postać, która łączy w sobie unikatowe wzornictwo, kunszt ręcznego wykonania i osiągnięcia technologiczne. Wypracowane i udoskonalone przez lata metody pozwalają osiągać nieskazitelną bezbarwność masy szklanej, która po uformowaniu i zastygnięciu mile łechce wrażliwe na piękno oczy.

Skutki pokazania nowych kolekcji najlepiej widać w oczach Karima 🙂

BrandDoctor | 2 choices: take a sip of LUCK or do you Primitivo? 5
Karim Rashid – LUCK in his hand and eyes

 

 

___

© Copyrights:

Powyższy tekst, hasła kolekcji, podobnie jak strategia marki KROSNO D’SIGN są mojego autorstwa.

Zdjęcia:
– photo: Tomek Albin
– set design: Zuzanna Piętkowska i Agata Kleczkowska
Video:
director: Tomek Albin
dop, edit, grading: Janek Pietrzak
set design: Zuzanna Piętkowska i Agata Kleczkowska
music: Bartosz Dziadosz/Pleq
focus puller: Marek Paduch
light: Dominik Sanojca
Agencja:
Fastline Advertising

 

Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego zarządzania marką. Sprawca zmaterializowanej szkłem użytkowym marki overpremium KROSNO D'SIGN. Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”. Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *