Stan socialmedia vol. 28

Zaczynając ten wpis uświadomiłem sobie, że formuła cotygodniowych podsumowań kompletnie nie pasuje do tytułu jaki im nadałem 28 tygodni (!) temu. Coraz mniej piszę o socialmedia jako takich, a podsumowanie stało się wyciągiem z reklam jakie pokazały się na świecie i w Polsce. Może ktoś z Was zaproponuje jakiś nowy tytuł?

Zanim obejrzycie kolejną dawkę reklam, mam jeszcze kilka wniosków – takich dotyczących rynku.

Też macie wrażenie, że coś drgnęło? Dochodzą do mnie różne słuchy – przetarg tu, przetarg tam. Ten zmienił pracę, tamta odeszła. Niby to żadna nowość tylko rynkowa normalka, ale chyba jest tego ciut więcej. A może to ruchy pozorne?

Wciąż niewiele zmieniło się w podejściu do kontaktów z agencjami reklamowymi, ciągle żąda się od nich natychmiastowych efektów, a mało który marketer myśli kategoriami marki. Stan taktycznej walki na półce trwa. Kto ma ostrzejsze łokcie i jest bardziej pyskaty w negocjacjach wygrywa.

london-streets

W tym tunelu jest jednak światełko – powstają nowe inicjatywy, które bazują na prawdziwych (w odróżnieniu od tych wymyślonych, wykreowanych w trakcie wysilonych spotkań) insightach, a takie myślenie prowadzi do ciekawych strategii i fajnych reklam.

No dobrze, koniec dywagacji. Wracamy do fajnych reklam. Zacznijmy od telewizji, od takiej, którą raczej oglądamy na komputerze, tablecie

http://www.youtube.com/watch?v=rBCdIZhMzKk

http://www.youtube.com/watch?v=X-c-9AxeBs8

http://www.youtube.com/watch?v=lM4KF9uiGhk

Bardzo mi się podoba hasło Netflixa – ma w sobie wszystko, co dobre hasło powinno zawierać – od call to action po unikalność marki.

Wciąż żywe są wspomnienia Mundialu, nawet w reklamach

Jeszcze w czerwcu, przed mistrzostwami Samsung wyprodukował piłkarską animację

http://www.youtube.com/watch?v=ystoqYTciBI

by w tym tygodniu pokazać jej drugą pomundialową odsłonę

https://www.youtube.com/watch?v=sapuE9Cui0g

Oczywiście wiecie, że zakończone mistrzostwa świata w piłce nożnej skończyły się porażką gospodarzy. Jeśli nie, to reklama Wam to przypomni, Nike postanowił stworzyć spot pocieszający

w odróżnieniu od Adidasa, który gratulował mistrzostwa Niemcom

http://www.youtube.com/watch?v=ApphNxn3dhs

Skoro jesteśmy przy Mundialu. Ta impreza wygenerowała niebywały ruch w serwisach społecznościowych, pobito kolejne rekordy

Trzeba popić te pieprzne cukierki

http://www.youtube.com/watch?v=WoGSG9FHOrw

http://www.youtube.com/watch?v=7Ct9Da964q8

Pożywieni i pełni sił? Można zabrać się za… np. za porządki

http://www.youtube.com/watch?v=GJU0Da7Kc1o

[pocieszające jest, że nie tylko w Polsce robi się kiepskiej jakości reklamy wirusowe]

Zmieńmy klimat i przenieśmy się na chwilę w krainę przygody

http://www.youtube.com/watch?v=ZRUB7nBh7sI

Nie zawsze mamy jednak wolną drogę przed sobą, nie zawsze możemy poczuć to Harleyowe poczucie swobody. Znacznie częściej dopada nas stres związany z korkami i pośpiechem

http://www.youtube.com/watch?v=4ppR5_jJLGs

Nie chcę Was jednak zostawiać w ponurym nastroju, dlatego po raz pierwszy podlinkuję piosenkę. I nie zrobię tego dlatego, że jakoś specjalnie wpadła mi w ucho, tylko dlatego, że teledysk jest inspirowany komunikacją Dove.

Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego zarządzania marką. Sprawca zmaterializowanej szkłem użytkowym marki overpremium KROSNO D'SIGN. Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”. Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku. Prawdopodobnie jedyny strateg, który swoją zmaterializowaną strategię może oglądać w muzeum.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *