Przejdź do treści
Brak wyników
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Markosztuczki
      • Zamówienie
      • Koszyk
      • Moje konto
  • o autorze… [pl]
  • Media
  • kontakt…
    • Regulamin serwisu
    • Obowiązek informacyjny RODO
    • Polityka prywatności
  • Sklep 24hugs
BrandDoctor
BrandDoctor

Weź pigułkę!

  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Markosztuczki
      • Zamówienie
      • Koszyk
      • Moje konto
  • o autorze… [pl]
  • Media
  • kontakt…
    • Regulamin serwisu
    • Obowiązek informacyjny RODO
    • Polityka prywatności
  • Sklep 24hugs
BrandDoctor
BrandDoctor

Weź pigułkę!

Tydzień w reklamie vol. 43

Świetny spot o Polsce na zlecenie MSZetu i wiele innych.

  • Marcin KalkhoffMarcin Kalkhoff
  • 3 listopada 2014
  • analog, digital, logo, reklama, strategia, trendy

Powoli gasną emocje związane z logo dla Polski – serwis zanotował już ponad 170 tysięcy głosów i przyrost jest już coraz wolniejszy. Gasną emocje, cichnie hejt, a tu zupełnie niezależnie powstaje…

na zlecenie MSZetu znakomity spot o… Polsce.

To jedna z lepszych produkcji ostatnich lat. Wreszcie bez epatowania martyrologią, bez stawiania Polski w roli wyzwoliciela czy zbawcy świata, za to z ciepłym humorem. Autor znalazł dość uniwersalną metodę pokazania naszego kraju – postanowił całą opowieść włożyć w dziecięce usta i przekazać ją przez pryzmat bogatej, dziecięcej wyobraźni. Stąd sceny bitwy pod Grunwaldem na ulicach dzisiejszej Warszawy, czy umowa podpisywana ze Smokiem Wawelskim. Zupełnie nie przeszkadza mi pominięcie, czy sfabularyzowanie szczegółów – to nie miał być wierny obraz rzeczywistości, a mieszanka historycznej opowieści i XXI wiecznych obrazów, wszystko widziane oczami dziecka – na swój sposób uproszczone, nieco zmienione, bajkowe i barwne.

Owszem – na świecie Polska kojarzy się głównie z Papieżem, Wałęsą i Solidarnością, lecz ten stan nie może trwać wiecznie, takie skojarzenia raczej powodują refleksję, a nie chęć odwiedzenia kraju.

Rzecz jasna nie da się w kilkudziesięciu sekundach pokazać wszystkich walorów Polski, wybrano te z punktu widzenia turysty najważniejsze. Mam wrażenie, że to pierwsza produkcja, której udało się wyzwolić z kompleksów i spojrzeć na Polskę oczami obcokrajowca – popatrzeć na to co z wizyty zapamięta, co mu utkwi w głowie. Spot ma pozytywny wydźwięk, nie ma w nim sarkazmu, jest lekki i pozytywny humor, dobrze się go ogląda. Mam nadzieję, że całość będzie czytelna, a przynajmniej zaciekawiająca dla obcokrajowców, tak jak czytelna jest dla nas – Polaków. Bo przecież, gdyby nie była, to nie czepiano by się braku krzyża na Giewoncie – nawiasem mówiąc zupełnie nie potrafię zrozumieć krytyki uproszczeń jakie zastosowano w filmie.

http://www.youtube.com/watch?v=2APgLhXK3UA

Po tym polskim akcencie lecimy do Europy, a może raczej latamy po Europie

https://www.youtube.com/watch?v=H4f-2uoltuU

Ekran podzielony na dwie części? A po co? – zakrzyknęło W+K i pokazało jak się robi dwa spoty na raz i pokazuje w jednym oknie. To w moim prywatnym rankingu produkcja pretendująca do reklamy roku! (nie ma możliwości zagnieżdżenia spotu tu na blogu – kliknijcie obrazek by obejrzeć produkcję na YouTube)

hondaR

Skaczemy 2000 kilometrów do naszych wschodnich sąsiadów: z Londynu do Lwowa. Po to by posłuchać jazzu, a właściwie napić się wody.

I podążamy dalej na wschód, aż do Chin. Po to aby zobaczyć spot szamponu do włosów – szamponu Rejoice.

Jesteśmy wciąż w podróży – czas na skok do wiecznego miasta, do Rzymu

https://www.youtube.com/watch?v=EOP-cas_7l8

który staje się tylko przystankiem w powrocie do Londynu, w którym zdrożeni napoimy się piwem – dobrym na każdą okazję

Kończę z zamęczaniem Was adresami. Będziemy teraz podróżować po filmowych obrazach i zdjęciach.

Jeśli ktoś nie pije piwa zawsze może skosztować kawy, nie, spotu o kawie – obrazu przyjemnego dla oka i umysłu

https://www.youtube.com/watch?v=TXE00z9YwJ0

Nie mogę nie powtórzyć spotu, który wywarł na mnie ogromne wrażenie

Zmieniamy nastrój. Na weselszy. Najpierw na opowieść telefoniczną

https://www.youtube.com/watch?v=5I1tEfPbC9c

Teraz na samochodową

https://www.youtube.com/watch?v=na5V4HliPdw

Kończę już tradycyjnie cyklem „reklamy od czapy”. Tym razem reklamą Molto u nas znanego jako 7 Days

https://www.youtube.com/watch?v=yPR3KTRKzGE

i okularów, tzn. optyka, tzn. piłki plażowej, tzn. mewy – a zresztą sami zobaczcie 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=YLkBmHFRNFA

Miłego tygodnia!

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 536
Poprzedni Wpis Dla jednej reklamy
Następny Wpis Ile czasu potrzeba na zmonetyzowanie strategii?

Podobne wpisy

Rebranding Schrödingera

  • 26 listopada 2024

2022 a wizerunek ogórka kiszonego

  • 14 grudnia 2022

Przepowiednia na 2023

  • 8 grudnia 2022

Copyright © 2008 -  2025