Stan socialmedia vol. 18

Co za tydzień! Zakończone dwa konkursy reklamowe w Polsce (Mediatrendy i KTR), odwołanie fuzji Omnicomu i Publicisu i mnóstwo świetnych, nowych reklam.

Zaczynamy. Aha – jak zwykle (?) nie zachowam chronologii 🙂

Niech wprowadzeniem w nastrój będzie Michał Anioł. W nieco nowocześniejszym wydaniu.

lego_create

Rozstrzygnięto dwa ważne konkursy polskiego świata reklamy: 7 maja Mediatrendy i 8-go KTR. Więcej przeczytacie w serwisach organizatorów, tu wspomnę jedynie, że Grand Prix Media Trendów 2014 zdobyły kampanie Cheil i VML

Grand Prix KTR otrzymało FaceAddicted za Kulturyzator Frugo, DDB Warszawa zostało agencją roku.

KTR

Konkurs KTR miał grunwaldzkie konotacje. Nie mogę tylko załapać kto odgrywał Krzyżaków?

Międzynarodowym wydarzeniem tygodnia było odwołanie fuzji Omnicomu i Publicisu. Mało być lukratywnie i tłusto. Pito szampana, w Paryżu. A wyszło…

tattoo

Wspominałem o tym wczoraj, na większe omówienie tego zamieszania (bo jak inaczej to nazwać) przyjdzie jeszcze pora. Dopiero pojawiają się pierwsze reakcje, zaczynają wzajemne oskarżenia. Może nie ma tego złego…?

Tym sposobem płynnie przeszliśmy do spotów – a tych było co niemiara.

Zacznijmy od zbioru edukacyjnego:

A skoro już jesteśmy w konwencji reklam społecznych to może takie dwa spoty

Pora ochłonąć. Powiew wiatru we włosach, kontemplacja majówki (bo weekend pogodowo niezbyt dopisał) – ech! No to hops na rower!

http://www.youtube.com/watch?v=YLwEIp2kvQU

Zmęczeni pedałowaniem? Jemy coś? Grilla?

Ci, co mają dzieci wiedzą, że nie tylko na plaży, przy grillu także, będąc zajętym prażeniem mięska, nie mamy kiedy ich pilnować. A warto wiedzieć gdzie są, czy nie psocą albo, czy coś im się nie dzieje. Załóżmy im zatem elektroniczne kagańce…

http://www.youtube.com/watch?v=j6cMLpLGBiI

Po napoje, jak się skończą, nie trzeba nikogo wysyłać, dostarczy nam je

http://www.youtube.com/watch?v=RPIREwZ193Q

A na deser, po udanym grillowaniu, zjedzmy coś zimnego – może np. lody

Po tak wykwintnym posiłku i deserze, pełni satysfakcji z dobrze przypilnowanych dzieci zastanówmy się nad wakacjami. Gdzie by tu polecieć? Albo nie. Czym by tu polecieć? Można LOTem – to przecież taka otwarta firma

lot-friendly-travel copy

 

a można

http://www.youtube.com/watch?v=hJW5_iZNdFY

Nie zapomnijcie tylko o ubezpieczeniu się. Tak zapobiegawczo, przecież nie jesteście dziećmi.

http://www.youtube.com/watch?v=P8Cjvae_cko

http://www.youtube.com/watch?v=0WamYWCiJcc

http://www.youtube.com/watch?v=NUOoLY_1xW4

http://www.youtube.com/watch?v=zL7NZhQeRu0

Ubezpieczać się warto również wtedy, kiedy się nigdzie nie leci, tylko na przykład idzie do fotografa. Przed taką sesją polecam ubezpieczenia na życie…

Robienie zdjęć przez rodziców raczej nie jest aż tak ryzykowne

wymaga tylko 15 lat konsekwencji.

A co gdyby córka miała 150 lat? Racja, to raczej mało prawdopodobne.
Ale firma? Tak, ta może mieć tyle lat i może mieć ochotę coś z tej okazji powiedzieć. John Lewis zrobił to w sposób mistrzowski

http://www.youtube.com/watch?v=OAxO6KEbTiI

Po takim spocie niewiele już można dodać. Można tylko odjechać.

http://www.youtube.com/watch?v=owVvvjwjW7g

albo się gdzieś wysłać

http://www.youtube.com/watch?v=SLARFKMx3w0

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.