Let’s celebrate!

Moda, trend, brak pomysłu. Nie wiadomo. Wiadomo za to, że gwiazd w polskich reklamach coraz więcej.

kevin_spacey

Dziś Świat reklamy czekał na odsłonę BZ WBK, które eskaluje i z okazji fuzji (to na prawdę z tego powodu? nie zauważyłem) z Santanderem zatrudniło pierwszoligowego aktora, najwyższą półkę – Kevina Spacey. Wyszło jak wyszło, czyli …

http://www.youtube.com/watch?v=BZdnqM8JG8Q

…podobnie jak Cisowiance:

http://www.youtube.com/watch?v=0ByCEsB-CCk

Czy ten bank, jako bodajże najbardziej doświadczony w zatrudnianiu gwiazd, nie mógł sobie pozwolić na nieco odważniejsze wykorzystanie Kevina?

Miałem przyjemność widzieć ten i jeszcze drugi spot wczoraj, przedpremierowo. Prezenter jeszcze opowiadał trochę o kręceniu, o tym co Spacey sam z siebie dodał do scenariusza (jak się ogląda ten spot i zestawi z tą opowieścią to pojawia się myśl – „rety, jak dobrze, że coś dodał!”) i nakręcony, podniecony z dumą pokazywał dzieło. Ja te jego emocje bardzo rozumiem – sam fakt kontaktu z aktorem takiego formatu jest zapewne przeżyciem.

Ale popatrzcie – czy nie wolelibyście zobaczyć Kevina w takiej na przykład roli?

http://www.youtube.com/watch?v=WBdvFWuUPFI

Zwyczajowo uważa się, że sama gwiazda wystarczy by pociągnąć markę. Moim zdaniem sama gwiazda to nie wszystko – potrzeba do tego dobrego scenariusza, pomysłu i osadzenia w kontekście, który łączy aktora i markę.

Moim zdaniem BZ WBK tym razem się nie udało, za to EuroBank ewidentnie się uczy i idzie mu coraz lepiej.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

3 komentarze

  1. Tyle, że tu chyba chodzi po prostu o „podtrzymanie tradycji” zatrudniania znanych gwiazd i budowania na tym zamieszania wokół marki i wizerunku banku. A szkoda. Przecież to nie pierwszy zły strzał BZWBK. Pamięta się Clees’a , rzecz jasna Czaka i …? Banderas czy deVito spaprani, bo wzięci dla zasady.

    Z Kevinem Spacey za udane można uznać tylko wstawki stricte reklamowe w garniturze, poza samym scenariuszem, pasuje jak ulał, przyznaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.