Pamiętacie internetowego wirusa BMW z Madonną? To było ponad dekadę temu, a wciąż ogląda się go z uśmiechem i zapartym tchem 🙂
Kierowcą był Clive Owen, a aktorami Gary Oldman, Don Cheadle, Mickey Rourke i oczywiście Madonna. Całość została wymyślona przez ówczesną agencję BMW – Fallon Minneapolis, reżyserem został ówczesny mąż Madonny – Guy Ritchie. Całość miała tytuł The Hire. Ciężko dziś stwierdzić ile razy zostały wyświetlone w YT, lecz na pewno był to olbrzymi sukces. Po raz pierwszy i do tej pory ostatni w historii BMW North America launch modelu odbył się tylko w internecie.
Wtedy ten pomysł wydawał się równie rewolucyjny co ryzykowny. Dziś YT jest wcale nie najsłabszym kanałem telewizyjnym o ogromnym, międzynarodowym zasięgu. Ma tą unikalną właściwość, że spora część reklam na nim oglądanych jest świadomie wyświetlona przez użytkownika.
Od kilku dni po serwisach zajmujących się reklamą krążyła informacja, że takie filmiki zostaną znów nakręcone. Wiadomość została potwierdzona w piątek, w walentynki. Przypadek? 😉
Uhm, uhm… To nie był launch modelu 🙂 Dopiero w II serii (tej, która zaczyna się filmem „Hostage”) położono nacisk na model Z4, w pierwszej serii zrobiono przegląd tego, co BMW akurat miało na stanie.
Guy Ritchie reżyserował tylko „The Star”, natomiast zatrudniono śmietankę reżyserii światowej. Otwierający serię I „Ambush” był ostatnim filmem Johna Frankenheimera, a poza tym Ang Lee (cudowna choreografia potyczki BMW z Mercedesem), John Woo, Alejandro González Iñárritu (mój ulubiony „Powder Keg” ze Stellanem Skarsgårdem, wspaniałe 8 minut i 16 sekund). Filmy każdy z osobna i wszystkie razem – genialne. Może stosunkowo najmniej lubię właśnie ten z Donem Cheadle, bo historia nieco dęta, ale poza tym absolutnie nie do pobicia. Wielu próbowało – nikomu się nie udało. Mojego DVD nie oddam przenigdy 🙂