Tydzień w reklamie vol. 44 i 45

Jak na dwa tygodnie, to reklam świetnych widziałem naprawdę niewiele.

Podsumowanie połączone ze względu na przedłużony weekend. Ale to nie jedyny powód.

Drugi to niedostatek produkcji wybitnych.

what_the_fuck

Jeśli pojawiają się produkcje polskie – te odstające od produkcji nijakiej, średniej, niezauważalnej, będącej przyczyną ślepoty reklamowej, umieszczam je na początku podsumowań. Niestety dzieje się to stanowczo za rzadko. Dziś 30 sekund piwa. Za hasło nie za zdjęcia. Za hasło, o którym można powiedzieć – kurcze, przecież to takie oczywiste! 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=O4sXWDy7_T4

Sam etykietowy pomysł nosi oczywiście brzemię imion Coca-Coli, choć w dość sprytny sposób go modyfikuje.


 

Poprzednie podsumowanie mogło zostać zdominowane przez Halloween. To, i prawdopodobnie następne, mogłyby być festiwalem świętego Mikołaja i pochodnych. Ale przecież nie chcecie oglądać spotów pt. jak, co gdzie, komu i z jakim rabatem kupić. Są jednak wyjątki, na które warto poświęcić minutkę:

https://www.youtube.com/watch?v=Jo15tfzK0pc

I drugi wyjątek – polecam cierpliwie dotrwać do końca

Bardzo lubię reklamy operujące takim insightowym humorem, podobnie jak lubię takie które sprytnie wykorzystują obserwacje ludzkich zachowań i zwyczajów

https://www.youtube.com/watch?v=JJBRpylC9-Q

Poniższa seria nie jest serią stricte reklamową, ale jest wciągającą (i chyba dość przerażającą) wizją przyszłości. Wsiadamy zatem na kilka minut do machiny czasu:

https://www.youtube.com/watch?v=kZ0Be0lHKoM

https://www.youtube.com/watch?v=3vJYGoSW_jk

https://www.youtube.com/watch?v=ITbeWXNhHCM

https://www.youtube.com/watch?v=26KEnPWD5kk

https://www.youtube.com/watch?v=vSQWhjMGI7k

https://www.youtube.com/watch?v=yhUN–MbdWg

Wracamy do reklam. Jako, że multiscreenuję ten wpis jednym okiem zerkając na wieczór wyborczy to może coś o pomysłach na kampanię? A może raczej o tym, co po kampaniach wyborczych pozostaje (oprócz radości, rozczarowań, satysfakcji czy niesmaku):

Tuż przed deserem trochę żyletek:

https://www.youtube.com/watch?v=Pui78pskx24

https://www.youtube.com/watch?v=JbsJPO-ZreM

https://www.youtube.com/watch?v=PWPkZH_UicU

https://www.youtube.com/watch?v=5Ds-82SYmLs


 

Tym szybkim krokiem doszliśmy do produkcji ABSOLUTNIE wybitnej.

 

Wybitnej z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że w fenomenalny sposób łączy wesołość ze smutkiem, od pierwszych chwil wprowadzając widza w konfuzję po to by przygwoździć go do fotela pointą. Po drugie dlatego, że nawet nie znając powodu do obchodzenia 50-tej rocznicy (o której de facto jest ten spot) siła jego oddziaływania nie maleje. To jedna z niewielu reklam, którą bez zastanowienia wpisuję do mojej playlisty Best of 2014.


 

Autoreklama agencji Cosette świetnie otworzy cykl reklam #wtf

https://www.youtube.com/watch?v=0UxqpxJb-ow

Dokładka w postaci LeoBurnettowych policzków też tu pasuje

W tym cyklu nie ma wiele omówień, niech zdumiewające pomysły mówią same za siebie

https://www.youtube.com/watch?v=Atj9YaVYkLg

https://www.youtube.com/watch?v=_dTMkkYaHPI

Miłego tygodnia!

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.