Podsumowanie połączone ze względu na przedłużony weekend. Ale to nie jedyny powód.
Drugi to niedostatek produkcji wybitnych.
Jeśli pojawiają się produkcje polskie – te odstające od produkcji nijakiej, średniej, niezauważalnej, będącej przyczyną ślepoty reklamowej, umieszczam je na początku podsumowań. Niestety dzieje się to stanowczo za rzadko. Dziś 30 sekund piwa. Za hasło nie za zdjęcia. Za hasło, o którym można powiedzieć – kurcze, przecież to takie oczywiste! 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=O4sXWDy7_T4
Sam etykietowy pomysł nosi oczywiście brzemię imion Coca-Coli, choć w dość sprytny sposób go modyfikuje.
Poprzednie podsumowanie mogło zostać zdominowane przez Halloween. To, i prawdopodobnie następne, mogłyby być festiwalem świętego Mikołaja i pochodnych. Ale przecież nie chcecie oglądać spotów pt. jak, co gdzie, komu i z jakim rabatem kupić. Są jednak wyjątki, na które warto poświęcić minutkę:
https://www.youtube.com/watch?v=Jo15tfzK0pc
I drugi wyjątek – polecam cierpliwie dotrwać do końca
Bardzo lubię reklamy operujące takim insightowym humorem, podobnie jak lubię takie które sprytnie wykorzystują obserwacje ludzkich zachowań i zwyczajów
https://www.youtube.com/watch?v=JJBRpylC9-Q
Poniższa seria nie jest serią stricte reklamową, ale jest wciągającą (i chyba dość przerażającą) wizją przyszłości. Wsiadamy zatem na kilka minut do machiny czasu:
https://www.youtube.com/watch?v=kZ0Be0lHKoM
https://www.youtube.com/watch?v=3vJYGoSW_jk
https://www.youtube.com/watch?v=ITbeWXNhHCM
https://www.youtube.com/watch?v=26KEnPWD5kk
https://www.youtube.com/watch?v=vSQWhjMGI7k
https://www.youtube.com/watch?v=yhUN–MbdWg
Wracamy do reklam. Jako, że multiscreenuję ten wpis jednym okiem zerkając na wieczór wyborczy to może coś o pomysłach na kampanię? A może raczej o tym, co po kampaniach wyborczych pozostaje (oprócz radości, rozczarowań, satysfakcji czy niesmaku):
Tuż przed deserem trochę żyletek:
https://www.youtube.com/watch?v=Pui78pskx24
https://www.youtube.com/watch?v=JbsJPO-ZreM
https://www.youtube.com/watch?v=PWPkZH_UicU
https://www.youtube.com/watch?v=5Ds-82SYmLs
Tym szybkim krokiem doszliśmy do produkcji ABSOLUTNIE wybitnej.
Wybitnej z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że w fenomenalny sposób łączy wesołość ze smutkiem, od pierwszych chwil wprowadzając widza w konfuzję po to by przygwoździć go do fotela pointą. Po drugie dlatego, że nawet nie znając powodu do obchodzenia 50-tej rocznicy (o której de facto jest ten spot) siła jego oddziaływania nie maleje. To jedna z niewielu reklam, którą bez zastanowienia wpisuję do mojej playlisty Best of 2014.
Autoreklama agencji Cosette świetnie otworzy cykl reklam #wtf
https://www.youtube.com/watch?v=0UxqpxJb-ow
Dokładka w postaci LeoBurnettowych policzków też tu pasuje
W tym cyklu nie ma wiele omówień, niech zdumiewające pomysły mówią same za siebie
https://www.youtube.com/watch?v=Atj9YaVYkLg
https://www.youtube.com/watch?v=_dTMkkYaHPI
Miłego tygodnia!