Stan socialmedia vol. 38, 39, 40

Jak widać po tytule trochę czasu nie pisałem. Trzy tygodnie. Co się przez ten czas zdarzyło w reklamie?

effie

W poniedziałek 6-g października rozdano polskie effie. Mam jakiś niesmak po tej uroczystości i to nie dlatego, że była za długa, prowadzona w sztuczny sposób, po prostu nudnawa. Mam wrażenie, że sposób przyznawania nagród nie jest zbyt sprawiedliwy. Kampanie o których wiem, że były wielkim sukcesem nie zostały nagrodzone, dla odmiany te robione pod nagrodę (a mające niewiele wspólnego z rzeczywistym biznesem) zgodnie ze swoim przeznaczeniem ją zdobyły. Nie chcę jednak zbytnio narzekać. To pewnie kwestia sposobu napisania zgłoszenia. Były też takie, którym ewidentnie się należało – nawet cząstkę jednej z nagród mam czelność sobie przypisywać 😉

Nieważne. dick z tym. Idźmy do spotów.


Postaram się aby poniższe filmy były crème de la crème tych trzech tygodni. Z błyskotliwym pomysłem, z nowatorskim podejściem. Zacznijmy od błyskotliwego wykorzystania displayów reklamowych w sztokholmskim metrze.

Tak, to fajny pomysł, ale zerknijcie jak to można wykorzystać społecznościowo:

Pozostańmy w klimacie poruszających komunikatów

Kolejny spot należy do tych odważniejszych – warto go obejrzeć w całości i uważnie wysłuchać. Szacun za odwagę!

Zmieniamy nastrój. Zerknijcie jak stworzyć zupełnie zwyczajny, na początku wręcz trywialny spot, ale dodać doń jeden smaczek, który czyni go zupełnie niezwyczajnym

Albo na reklamę „reportażową” – taką nieco będącą „propagandą sukcesu” ale również opowiadającą o strategii marki

https://www.youtube.com/watch?v=9300ZA1z74Y

W zestawieniu nie mogło zabraknąć Volvo – tym razem osobowego

i Dove. Nie jest to już tak błyskotliwa produkcja jak poprzednie, ale jest wzruszająca i mądra

https://www.youtube.com/watch?v=Pqknd1ohhT4

A teraz szklaneczka piwa – spot w sympatyczny sposób pokazujący co znaczy przyjaźń

https://www.youtube.com/watch?v=eubWYPhcEEo

Na koniec seria reklam z gatunku – wtf 🙂

Dwa bezpieczne Nissany

https://www.youtube.com/watch?v=L_EhnxPV1qI

https://www.youtube.com/watch?v=sPAjH_CgbNo

Przesadzony, acz wciąż w ramach tej samej platformy, Snickers

https://www.youtube.com/watch?v=VxGSIma4m-Y

Przy tym spocie nie wiem co napisać. Z jednej strony jest zaciekawiający – nietuzinkowy sposób pokazania problemu powoduje chęć obejrzenia do końca, z drugiej puenta jest tak nie na temat, że musiał się znaleźć w rozdziale wtf.

https://www.youtube.com/watch?v=2K2CUTMT-lI

Tu już nie mam wątpliwości – pomysł jest po prostu idiotyczny

https://www.youtube.com/watch?v=zWR8Ky-5SfI

I żeby nie było nam wstyd, że w Polsce powstają reklamowe potworki zerknijcie na to – tak, to jest Axe.

https://www.youtube.com/watch?v=G7HQPJ5ALFg

Miłego tygodnia!

Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego zarządzania marką. Sprawca zmaterializowanej szkłem użytkowym marki overpremium KROSNO D'SIGN. Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”. Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku. Prawdopodobnie jedyny strateg, który swoją zmaterializowaną strategię może oglądać w muzeum.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *