Jak ten czas leci. Wydawało mi się, że ledwie wczoraj zaczynałem regularne zasilanie Was ciekawymi reklamami, a tu proszę – już 37me podsumowanie i 122 wpis w tym roku…
Philipsowi też czas zleciał
https://www.youtube.com/watch?v=UVUTEVZCqsg
A Swisscom zrobił spot o nudzie 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=4WY2PumfN04
Dobrze, zakończmy na dziś wątki historyczne. Śmigamy w nowoczesność. Może samolotem?
Dolecieliśmy do czasów zupełnie nowożytnych, obfitujących w technologię ułatwiającą i zarazem utrudniającą nam życie.
https://www.youtube.com/watch?v=g3Kjj2ca4oQ
Utrudniającą? A może nawet zagrażającą naszemu życiu?
https://www.youtube.com/watch?v=-wSYy_-KF-4
Koniec straszenia. Zajmijmy się tym co lubię najbardziej – markami. Wiecie, że są ludzie którzy są tak zagorzałymi orędownikami swoich ulubionych marek, że ich logotypami tatuują swoje ciało? Na pewno wiecie, a może nawet znacie takie osoby. Reebok postanowił z tego zjawiska (bo jak to inaczej nazwać?) skorzystać
https://www.youtube.com/watch?v=AGDZcLcLdD8
Skoro już o zjawiskach, to aż się prosi by wspomnieć o trendach reklamowych. Coraz więcej i częściej obserwujemy reklamy kilkuminutowe będące krótka opowieścią, nowelą filmową. Niewątpliwie takie podejście znacznie bardziej i skuteczniej wciąga konsumenta i skutkuje lepiej zapamiętanym komunikatem. Dla przykładu historia o odkurzaczu
https://www.youtube.com/watch?v=gDhJZ82qBS8
Inna kategoria to reklamy będące obrazem życia konsumenta z product placementem. Reklamowana marka gra jakąś istotną rolę, jest elementem tła. To skromne, nienachalne podejście, które bardzo lubię
https://www.youtube.com/watch?v=ykJAnsHt548
Pojawiają się też produkcje odstające od dotychczasowej komunikacji, czerpiące garściami od marek konkurencyjnych lub z zupełnie innych kategorii. Spróbujcie poniższego spotu najpierw posłuchać, potem dopiero zerknijcie na obraz
https://www.youtube.com/watch?v=yTYm_pYXUZ0
Kolejny gatunek – coraz częstszy – to produkcje abstrakcyjne. Już od dawna w taki sposób komunikuje się Skittles. Zwróćcie jednak uwagę, że tym razem udało się powiedzieć kilka słów o oczywistym atrybucie cukierka
I w końcu seria spotów z humorem. Czasami skrajnie, czasami delikatnie abstrakcyjnym.
https://www.youtube.com/watch?v=wHYcza8E3g8
https://www.youtube.com/watch?v=ij_yimZboGA
Sennheiser nie bardzo mnie śmieszy, ale Niemcy – z mojego punktu widzenia – mają dość specyficzne poczucie humoru, więc może w ich rozumieniu to fajny dowcip.
Zupełnie inaczej odbieram spoty GoDaddy – te mnie śmieszą 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=VIBfctISM9M
https://www.youtube.com/watch?v=ZXNUNQo86ho
Na sam koniec zostawiam gatunek, który – proszę wybaczyć – nazywam „reklamy głupie”.
https://www.youtube.com/watch?v=2g4BKJe3rko
https://www.youtube.com/watch?v=KigdxGtdvsk
I już zupełnie na deser produkcja polska
https://www.youtube.com/watch?v=Nbqko4kB3fs
Miłego tygodnia!