Stan socialmedia vol. 37

Jak ten czas leci. Wydawało mi się, że ledwie wczoraj zaczynałem regularne zasilanie Was ciekawymi reklamami, a tu proszę – już 37me podsumowanie i 122 wpis w tym roku…

galaxy_tab

Philipsowi też czas zleciał

https://www.youtube.com/watch?v=UVUTEVZCqsg

A Swisscom zrobił spot o nudzie 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=4WY2PumfN04

Dobrze, zakończmy na dziś wątki historyczne. Śmigamy w nowoczesność. Może samolotem?

Dolecieliśmy do czasów zupełnie nowożytnych, obfitujących w technologię ułatwiającą i zarazem utrudniającą nam życie.

https://www.youtube.com/watch?v=g3Kjj2ca4oQ

Utrudniającą? A może nawet zagrażającą naszemu życiu?

https://www.youtube.com/watch?v=-wSYy_-KF-4

Koniec straszenia. Zajmijmy się tym co lubię najbardziej – markami. Wiecie, że są ludzie którzy są tak zagorzałymi orędownikami swoich ulubionych marek, że ich logotypami tatuują swoje ciało? Na pewno wiecie, a może nawet znacie takie osoby. Reebok postanowił z tego zjawiska (bo jak to inaczej nazwać?) skorzystać

https://www.youtube.com/watch?v=AGDZcLcLdD8

Skoro już o zjawiskach, to aż się prosi by wspomnieć o trendach reklamowych. Coraz więcej i częściej obserwujemy reklamy kilkuminutowe będące krótka opowieścią, nowelą filmową. Niewątpliwie takie podejście znacznie bardziej i skuteczniej wciąga konsumenta i skutkuje lepiej zapamiętanym komunikatem. Dla przykładu historia o odkurzaczu

https://www.youtube.com/watch?v=gDhJZ82qBS8

Inna kategoria to reklamy będące obrazem życia konsumenta z product placementem. Reklamowana marka gra jakąś istotną rolę, jest elementem tła. To skromne, nienachalne podejście, które bardzo lubię

https://www.youtube.com/watch?v=ykJAnsHt548

Pojawiają się też produkcje odstające od dotychczasowej komunikacji, czerpiące garściami od marek konkurencyjnych lub z zupełnie innych kategorii. Spróbujcie poniższego spotu najpierw posłuchać, potem dopiero zerknijcie na obraz

https://www.youtube.com/watch?v=yTYm_pYXUZ0

Kolejny gatunek – coraz częstszy – to produkcje abstrakcyjne. Już od dawna w taki sposób komunikuje się Skittles. Zwróćcie jednak uwagę, że tym razem udało się powiedzieć kilka słów o oczywistym atrybucie cukierka

I w końcu seria spotów z humorem. Czasami skrajnie, czasami delikatnie abstrakcyjnym.

https://www.youtube.com/watch?v=wHYcza8E3g8

https://www.youtube.com/watch?v=ij_yimZboGA

Sennheiser nie bardzo mnie śmieszy, ale Niemcy – z mojego punktu widzenia – mają dość specyficzne poczucie humoru, więc może w ich rozumieniu to fajny dowcip.

Zupełnie inaczej odbieram spoty GoDaddy – te mnie śmieszą 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=VIBfctISM9M

https://www.youtube.com/watch?v=ZXNUNQo86ho

Na sam koniec zostawiam gatunek, który – proszę wybaczyć – nazywam „reklamy głupie”.

https://www.youtube.com/watch?v=2g4BKJe3rko

https://www.youtube.com/watch?v=KigdxGtdvsk

I już zupełnie na deser produkcja polska

https://www.youtube.com/watch?v=Nbqko4kB3fs

Miłego tygodnia!

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.