Sfeminizowany Super Bowl

…czyli uroczystość wręczenia Oskarów, piękniejsza połowa króla telewizyjnych reklam Super Bowl.

Są w roku dwa momenty, które udowadniają, że telewizja jest wciąż najsilniejszym medium reklamowym. Królem jest Super Bowl, piękną, bogatą i szykowną królową Oskary.

Ellen_DeGeneres

W trakcie Super Bowl w przerwie reklamowej nie parzy się herbaty, nie przygotowuje kawy. Podczas rozdania Oskarów często sprawdza się twittera, facebooka, blogowe kanały live. Sprawdza się i komentuje. Oskary mają swój back stream i są dla wielozadaniowców. Jak wiadomo wielozadaniowe w znacznie większym stopniu są kobiety 🙂

Tegoroczna gala dobitnie pokazała jak ważny i istotny dla oglądających jest back stream – użytkownicy, może raczej użytkowniczki przegrzały twittera.

twitterPowyższy obrazek to również dowód na to, że największym zwycięzcą tegorocznej gali jest Twitter. Przegrał drobną potyczkę ze zwiększonym ruchem, ale zwyciężył popularnością.

W tym roku emisja trzydziestosekundowego spotu w trakcie gali Oskarów kosztowała 1 800 000 dolarów – to drugi najdroższy czas antenowy w USA. Marketerzy zaczynają planować premiery swoich reklam w trakcie sprawozdania z gali, ale nie jest to jeszcze tak powszechnie, jak w przypadku Super Bowl. W tym roku podczas gali zadebiutował spot American Express

http://www.youtube.com/watch?v=nCE8RdXckBI

Pepsi mini:

http://www.youtube.com/watch?v=OCXr7ECpGQg

I oczywiście opisywany już wcześniej Lipton:

http://www.youtube.com/watch?v=O_LJVfKN2iI

W porównaniu z piłkarskim festiwalem, ilość premier jest stosunkowo skromna – póki co. Warto zauważyć, że z względu na bardziej kobiecą widownię transmisji ABC, jest wyraźnie mniej emisji reklam piwa, za to więcej kosmetyków. Reklamy mają inny klimat, są mniej agresywne. To np. wyemitowana w trakcie jednej z przerw reklamowych, czytana przez Toma Sellecka, ciepła i kobieca reklama Coldwell Banker:

http://www.youtube.com/watch?v=jowzTzztuaY

Podczas gali reklamowała się też Neutrogena, czy Dove.

Sponsorem transmisji było Pepsi. Kropkę nad i spektakularnie (i nieprzypadkowo, moim zdaniem) postawiła pizzeria Big Mamas & Papas wraz z Coca-Colą:

pizza
To bardzo sprytny, zaskakujący, świetnie trafiony product placement.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.