…czyli uroczystość wręczenia Oskarów, piękniejsza połowa króla telewizyjnych reklam Super Bowl.
Są w roku dwa momenty, które udowadniają, że telewizja jest wciąż najsilniejszym medium reklamowym. Królem jest Super Bowl, piękną, bogatą i szykowną królową Oskary.
W trakcie Super Bowl w przerwie reklamowej nie parzy się herbaty, nie przygotowuje kawy. Podczas rozdania Oskarów często sprawdza się twittera, facebooka, blogowe kanały live. Sprawdza się i komentuje. Oskary mają swój back stream i są dla wielozadaniowców. Jak wiadomo wielozadaniowe w znacznie większym stopniu są kobiety 🙂
Tegoroczna gala dobitnie pokazała jak ważny i istotny dla oglądających jest back stream – użytkownicy, może raczej użytkowniczki przegrzały twittera.
Powyższy obrazek to również dowód na to, że największym zwycięzcą tegorocznej gali jest Twitter. Przegrał drobną potyczkę ze zwiększonym ruchem, ale zwyciężył popularnością.
W tym roku emisja trzydziestosekundowego spotu w trakcie gali Oskarów kosztowała 1 800 000 dolarów – to drugi najdroższy czas antenowy w USA. Marketerzy zaczynają planować premiery swoich reklam w trakcie sprawozdania z gali, ale nie jest to jeszcze tak powszechnie, jak w przypadku Super Bowl. W tym roku podczas gali zadebiutował spot American Express
http://www.youtube.com/watch?v=nCE8RdXckBI
Pepsi mini:
http://www.youtube.com/watch?v=OCXr7ECpGQg
I oczywiście opisywany już wcześniej Lipton:
http://www.youtube.com/watch?v=O_LJVfKN2iI
W porównaniu z piłkarskim festiwalem, ilość premier jest stosunkowo skromna – póki co. Warto zauważyć, że z względu na bardziej kobiecą widownię transmisji ABC, jest wyraźnie mniej emisji reklam piwa, za to więcej kosmetyków. Reklamy mają inny klimat, są mniej agresywne. To np. wyemitowana w trakcie jednej z przerw reklamowych, czytana przez Toma Sellecka, ciepła i kobieca reklama Coldwell Banker:
http://www.youtube.com/watch?v=jowzTzztuaY
Podczas gali reklamowała się też Neutrogena, czy Dove.
Sponsorem transmisji było Pepsi. Kropkę nad i spektakularnie (i nieprzypadkowo, moim zdaniem) postawiła pizzeria Big Mamas & Papas wraz z Coca-Colą:
To bardzo sprytny, zaskakujący, świetnie trafiony product placement.