porozmawiaj…

Mowa to najpopularniejsze, wszechobecne i najskuteczniejsze narzędzie w rękach człowieka. Tak?

Skoro tak, to dlaczego radio traci na rzecz niemego internetu? 🙂

Ok, to oczywiście fałszywa logika. Ale rozmowa to coś, na czym opieramy nasze istnienie. Coś, na czym opieramy nasze zaufanie. Coś, co powoduje, że kogoś lubimy lub nie. Coś, bez czego nie moglibyśmy funkcjonować. Mowa to komunikacja. Sama mowa wystarczy za wszystko. Sam obraz nie. Mową, a tak na prawdę roz-mową można wiele zdziałać. Można np. wygrać wybory prezydenckie, albo można zrobić coś lepszego…

[flv:http://branddoctor.pl/wp-content/uploads//2008/11/drugs.flv 320 240]

Wróćmy do mowy – albo szerzej – do dźwięku.

Spróbujcie obejrzeć kilka spotów TV bez dźwięku. Ale takich, których wcześniej nie widzieliście. A potem z dźwiękiem. Ile z nich nabiera innego kształtu? Ile z nich broni się samym obrazem?

I z drugiej strony. Radio nie potrzebuje obrazu by go pokazywać. I chciałbym Wam to udowodnić, ale… nie znam serwisu, który przechowywałby reklamy radiowe. Próbowałem coś odnaleźć w moich archiwach – same TVC. Może macie jakieś archiwalne spoty np z Crackfilmu?

Nie bronię radia. Wiem, że to medium, które od nas powoli odchodzi. Ale bronię wyobraźni i węwnętrznego smaku. Bronię czegoś, o czym zapominamy faszerując się papką myślących za nas urządzeń, marek i spotów telewizyjnych. Bronię komunikatów, które pobudzają do myślenia i zadrażniają receptory 🙂

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.