nowa (r)ewolucja w obsłudze klienta…

Fakt: Twitter został zaimplementowany w aplikacji CRM.sftwitter

Salesforce.com – jedna ze znanych i nagradzanych instytucji produkujących oprogramowanie CRM dla przedsiębiorstw, w swoim kolejnym wcieleniu aplikacji ServiceCloud 2 zaimplementowała funkcjonalność twittera, integrując go oczywiście z innymi funkcjonalnościami i z bazą klientów.

Nie byłoby w tej nowinie żadnej rewelacji, gdyby nie to, że:

  • oprogramowanie SalesForce stało się niesłychanie popularne dzięki swojej innowacyjności – modelowi sprzedaży polegającemu na dzierżawie (a nie sprzedaży softu) – SaaS i zdobyło rynek między innymi dzięki skutecznym działaniom poprzez marketing społecznościowy;
  • w styczniu tego roku awarie oprogramowania związane najprawdopodobniej z próbami zintegrowania w go z Twitterem poważnie zachwiały reputacją firmy – można o tym przeczytać np. tu.

Mamy zatem newsa na miarę pierwszego profesjonalnego wykorzystania twittera jako narzędzia sprzedaży, marketingu i oczywiście obsługi klienta.

Coś czuję, że otworzy to worek z kolejnymi implementacjami np. w systemach SAP. Czekam na newsa o integracji np. blipa i jakiejś polskiej aplikacji np. Comarchowego CDNxl (nawiasem mówiąc zerknijcie na przeładowaną flashem i usabilty-wątpliwą stronkę Comarchu).

Wróćmy jednak do twittera. To, że działa jako narzędzie marketingowo sprzedażowe to wiadomo. Case’ów i success stories jest pod dostatkiem. Amatorsko-profesjonalnych programów do realizacji jakiś kampanii też jest multum. Jednak są one aplikacjami niezależnymi, nieintegrowalnymi z czymkolwiek – zatem mało użytecznymi dla średnich i dużych firm. Integracja z zaawansowanym CRM jest jakimś przełomem, ale może oznaczać, że ktoś pójdzie dalej i że niedługo zostaniemy zalani reklamowo-promocyjno-brandingowym materiałem, którego nie oczekujemy, nie chcemy i nie po to z twittera korzystamy. I że tona accountów zamiast się z nami spotkać i porozmawiać będzie nas obsługiwała w zmniejszonym 140-znakowym formacie.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.