prawie w czasie rzeczywistym…

Będzie o sztuczce googla.To, że wszyscy, albo prawie wszyscy korzystają z google to jest już truizm (oczywista oczywistość – dla zorientowanych inaczej). Tak samo jak to, że znakomita większość w ogóle nie korzysta z zaawansowanych możliwości wyszukiwania.

Oto, jak można wyszukać coś co google zindeksował np sekundę temu. Tak to możliwe!

Otwieramy google i klikamy tu (szukanie zaawansowane):

1

Google przenosi nas do strony wyszukiwania zaawansowanego. Wpisujemy wyszukiwaną frazę: np branddoctor (2) i wybieramy cokolwiek z pola opisanego Wyświetl witryny dodane w naszym przykładzie w ciągu 24 ostatnich godzin (3):

2

Klikamy wyszukaj. I teraz trick: jeśli chcemy zmienić zakres wyszukiwania w adresie strony musimy odnaleźć litery qdr:d (query date range), i zmienić literkę d na na żądany zakres wyszukiwania. Klucz do wprowadzania zakresu jest trywialny litera m to miesiące, w to tygodnie, d to dni, h to godziny, s to sekundy. Każdą z liter możemy połączyć z dowolną cyfrą. Np h20 będzie oznaczało wyszukanie linków dodanych do bazy google w ciągu ostatnich 20 godzin.

4

Google pokaże to w ramce tak jak tu:

5

Do czego taka sztuczka? Myślę, że dość przydatna dla webmasterów i seospeców. Może się również przydać jeśli ktoś chce za pomocą googla przeszukać np wpisy z twittera z ostanich x godzin.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.