20 procent ćwierka o markach…

Nie tych Markach pod Warszawą :). Do takiego wniosku doszedł Pan Penn State przeprowadzając analizy tweet’ow w USA. Przeanalizował pół miliona tweet’ów i okazało się, że w 20% z nich w jakiś sposób odnosi się do jakiejś marki. Albo jest czystym tekstem reklamowym, albo przekazywanym „z dzioba do dzioba” komunikatem/komentarzem nt. marki.

Dając wiarę statystykom, że codziennie wysyła się 3 mln tweet’ów to 600 tyś. zawiera w sobie komunikat w sprawie jakiejś marki. Biorąc pod uwagę, że 40% ćwierknięć jest bez znaczenia i nie ma wśród nich tych o markach można wyciągnąć statystyczny wniosek, że POŁOWA ćwierków stanowi komunikat dotyczący marki. Czyli komunikat, który w jakiś sposób tę markę reklamuje! To dlatego marketerzy tak lubią twittera 🙂

Oczywiście zasadne jest pytanie, co uznano za markę. Czy taką uwzględnioną w badaniu marką jest np. blog? Wydaje mi się, że nie i dlatego ośmielam się stwierdzić, że Twitter jest jednym z nielicznych miejsc na ziemi, w którym połowa rozmów mających jakikolwiek sens i znaczenie dotyczy marki (i zapewne produktu lub jego wykorzystania). Czy jest jakieś badanie omawiające takie zjawisko w tradycyjnym, realnym świecie?

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.