Marki luksusowe

Marki luksusowe - wciąż na topie, a może bardziej.

Coś z nimi nie tak? Wręcz przeciwnie! 🙂

Szósta edycja raportu Global Powers of Luxury Goods przygotowanego przez Deloitte przynosi kilka ciekawych obserwacji (oprócz informacji o 10% – o 30 mld $ wzroście rynku dóbr luksusowych – szok, niedowierzanie?).

Otóż istotniejszym od lansu, konsumeryzmu, elitarności czynnikiem wzrostu w tym segmencie staje się zrównoważony rozwój. Sustainability zyskuje na wartości na tyle dużo, że oprócz traktowania go jako (niezbędnej) przewagi konkurencyjnej jest parametrem mającym silny wpływ na decyzję zakupową. Dziś zrównoważony rozwój stoi ramię w ramię z dbałością o środowisko, faunę, sposoby produkcji, czy wpływ na społeczności. Szczególnie młode pokolenia klientów marek luksusowych zwracają uwagę na etykę produkcji, zatrudnienia oraz cały ekosystem produkcyjno-sprzedażowy.

Młodzi płacąc więcej oczekują dowodów i pewności, że za większym wydatkiem kryją się nie fasadowe ale prawdziwe, przestrzegane zasady i wartości.

Konsumenci oczekują również znacznie intensywniejszego i spersonalizowanego dialogu z marką. Dlatego obecność w mediach społecznościowych to już dziś obowiązek, a nie tuba do nadawania reklamowych komunikatów.

Niemniej podstawowe narzędzia w tym segmencie pozostają te same i głównym z nich jest wciąż video. Channel oceniany jako najaktywniejszy w soc-mediach swoimi filmami wygenerował w badanym okresie ponad 300 milionów obejrzeń (ile z tego było obejrzeniami materiału w całości już niestety nie wiemy).

Ta liczba pokazuje również inną ewolucję luksusu, który… przestaje być luksusem, staje się dostępny, a może za chwilę powszechny. Tak jak wszystkie marki i produkty przesuwają się w górę – premiumizują się, tak te luksusowe z tej perspektywy wydają się stać w miejscu, ale za to kosztem ekskluzywności poszerzają bazę swoich klientów.

Cały raport możecie obejrzeć tu.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.