Marki luksusowe

Coś z nimi nie tak? Wręcz przeciwnie! 🙂

Szósta edycja raportu Global Powers of Luxury Goods przygotowanego przez Deloitte przynosi kilka ciekawych obserwacji (oprócz informacji o 10% – o 30 mld $ wzroście rynku dóbr luksusowych – szok, niedowierzanie?).

BrandDoctor | Marki luksusowe 1

Otóż istotniejszym od lansu, konsumeryzmu, elitarności czynnikiem wzrostu w tym segmencie staje się zrównoważony rozwój. Sustainability zyskuje na wartości na tyle dużo, że oprócz traktowania go jako (niezbędnej) przewagi konkurencyjnej jest parametrem mającym silny wpływ na decyzję zakupową. Dziś zrównoważony rozwój stoi ramię w ramię z dbałością o środowisko, faunę, sposoby produkcji, czy wpływ na społeczności. Szczególnie młode pokolenia klientów marek luksusowych zwracają uwagę na etykę produkcji, zatrudnienia oraz cały ekosystem produkcyjno-sprzedażowy.

Młodzi płacąc więcej oczekują dowodów i pewności, że za większym wydatkiem kryją się nie fasadowe ale prawdziwe, przestrzegane zasady i wartości.

Konsumenci oczekują również znacznie intensywniejszego i spersonalizowanego dialogu z marką. Dlatego obecność w mediach społecznościowych to już dziś obowiązek, a nie tuba do nadawania reklamowych komunikatów.

Niemniej podstawowe narzędzia w tym segmencie pozostają te same i głównym z nich jest wciąż video. Channel oceniany jako najaktywniejszy w soc-mediach swoimi filmami wygenerował w badanym okresie ponad 300 milionów obejrzeń (ile z tego było obejrzeniami materiału w całości już niestety nie wiemy).

Ta liczba pokazuje również inną ewolucję luksusu, który… przestaje być luksusem, staje się dostępny, a może za chwilę powszechny. Tak jak wszystkie marki i produkty przesuwają się w górę – premiumizują się, tak te luksusowe z tej perspektywy wydają się stać w miejscu, ale za to kosztem ekskluzywności poszerzają bazę swoich klientów.

Cały raport możecie obejrzeć tu.

BrandDoctor | Marki luksusowe 2

Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego zarządzania marką. Sprawca zmaterializowanej szkłem użytkowym marki overpremium KROSNO D'SIGN. Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”. Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *