Kategoria badania

Przepowiednia na 2023

Chyba już czas zabawić się we wróżkę. Jak co rok. Pamiętacie jak chyba przez 5 lub więcej lat przepowiadano że już zaraz, za chwilkę nadejdzie rok mobile? W końcu nadszedł, ale znacznie później niż wszystkie możliwe, nawet najbardziej ostrożne przewidywania.…

Wiceprezes Unilevera czy Byron Sharp?

Archetypy w marketingu | BrandDoctor
Deepak Subramanian pisze, że archetypy to jeden z fundamentalnych konceptów pomagających kreować marki. Byron Sharp porównał archetypy do banalnych opowiastek lub horoskopów. Czy to uzasadniony sarkazm?

Marketingowe fakty i mity

Fakty i mity marketingowe. Lojalność nie istnieje, pareto nie działa, a relacje z marką są nietrwałe.

Wizerunek marki

Kasual Collection Designed by Karim Rashid
Silny wizerunek marki daje możliwość znacznego zwiększenia marży, słaby wizerunek zmusza do konkurowania na poziomie produktu za pomocą działań cenowych.

6 pandemicznych zmian w marketingu

branddoctor pandemia marketing
Poprzedni 2020 rok był zdecydowanie inny. Wiemy już na pewno, że świat prędko nie wróci do dawnej normalności. Jakie wnioski możemy wyciągnąć z poprzecinanych pandemią miesięcy? Czy marketing się zmienił tak, jak świat? A jeśli nie, to czy powinien się zmienić?

Marka a.d. 2019 – pędząca stabilność

„Nic nie trwa wiecznie″. Zapewne wielokrotnie słyszeliście to zdanie albo sami je wypowiadaliście. Wiecie, że możliwe jest, że to parafraza buddyjskiej doktryny mówiące o nietrwałości wszelkich złożonych zjawisk - Anicca? W świecie marek w 2019 roku to stwierdzenie jest wielce na czasie. 

Retail 2017

Czy za 10 lat już nie pójdziemy po zakupy?