interia kontratakuje?

Nowe logo Interii. Lepiej, o wiele lepiej niż w wp.

Na rynku portali internetowych zapanuje ład i porządek?

Początek roku szkolnego to (póki co) dwa wydarzenia na rynku polskich portali internetowych: rewupeing i reinteriing. Bardzo rzadko piszę ostatnio o internecie, ale te zmiany to temat dla mnie o tyle ciekawy o ile wp zdecydowało się na aktywność ATLową, czyli poważne i serio potraktowanie zmiany i spuentowanie transakcji finansowej, a Interia przed faktyczną zmianą logo pokazała nowy manual – pamiętacie, żeby ktoś tak robił wcześniej? Czy to nowy trend, by ogłaszać manual przed zmianą logo w produktach?

 

interia_mobile

Domyślacie się zapewne, że w głosowaniu na lepszy reloging oddałbym głos na Interię. Nowe logo Interii uważam za znacznie nowocześniejsze, bardziej przemyślanie i… I aż zachęcające, żeby dowiedzieć się co dalej, co jeszcze za tym stoi, jak będzie wyglądać zmieniona interia – jeśli zostanie zmieniona. Podoba mi się również claim jakim interia będzie się podpisywać

CIEKAWI OD ZAWSZE

interia_ooh

Konsekwentnie i podobnie jak w przypadku zmian w wp szukałem jakiś porównań z nowym logo Interii. Na pierwszy rzut oka niczego mi nie przypominało, potem jednak znalazłem odniesienie do nagrodzonego red-dotem CI Netii, lecz jest to jedynie luźne skojarzenie.

Jak się dowiedziałem od Pani Agnieszki Szybowskiej-Mróz z Interii:

Szykujemy zmiany w naszych głównych produktach – będziemy o tym informować w odpowiednim czasie. Czy nazwać to rebrandingiem czy relogingiem? Zmiana logo to dopiero początek.

Kampania reklamowa będzie prowadzona jesienią. Przygotowuje ją agencja Eternal Monkeys przy współpracy z działem marketingu i graficznym Interii.

Pomysł na nowy wizerunek Interii zrodził się już jakiś czas temu. Przygotowania prowadziliśmy przez wiele miesięcy. Komunikujemy ją już teraz – ponieważ chcemy przygotować branżę i użytkowników na większe zmiany w portalu. Odsłaniamy nową Interię odcinkami – taki był zamysł całej kampanii informacyjnej. W ten sposób możemy więcej powiedzieć o szczegółach i skupić większą uwagę odbiorców.

Zmiana wizerunku nie jest powiązana ze zmianami w Bauerze. To indywidualna decyzja naszej firmy. Właśnie nowym wizerunkiem Interii chcemy podkreślić, że jesteśmy niezależnym bytem, znaczącym medium, które ma swoją tożsamość i wyrazisty charakter.

Mimo bardzo gładkich i niewiele zdradzających odpowiedzi na moje indagacje – co, kto, kiedy, dlaczego, czuję się zaciekawiony i z niecierpliwością czekam na rozwinięcie. I liczę, że się nie rozczaruję.

interia_new_logo

PS. Spidersweb zapowiada zmiany i w innych portalach.

Z naszych informacji wynika, że wszystkie bez wyjątku największe portale w Polsce planują w niedługim czasie gruntowne odświeżenie wyglądu i wizualizacji korporacyjnej. Dotyczy to zarówno głównego konkurenta WP, czyli Onetu, jak i Gazeta.pl, a także Interii.

Jutro piątek, więc a nuż… 🙂
Aż takie zamieszanie spowodował zakup wp przez o2? 🙂

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.