20, a może tylko 13 spostrzeżeń z 2013-go cz.2

Zgodnie z obietnicą oto kolejna część podsumowania 2013 roku. Dziś więcej obrazków.

Poprzedni odcinek skończyłem na społecznej reklamie zalecającej używanie prezerwatyw, więc wróćmy do jabłek – też już wspomnianych (powiecie, że to zdanie nie ma żadnej logiki, bo co mają prezerwatywy do jabłek – macie rację).

Trafiłem na świetną infografikę podsumowującą wydarzenia w, póki co, jedynej trendsetterskiej firmie technologicznej działającej na taką skalę.

apple_2013_infographic

Obraz 1:1 po kliknięciu lub tu.

Byliśmy w marcu, więc jedziemy do kwietnia i rozpoczynamy od… nekrologu, czyli parakreatywnego pożegnania dyrektora zarządzającego Saatchi & Saatchi. Jakże łatwo jest przekroczyć granicę dobrego smaku. Siły kreatywne S&S podołały.

nekrolog_kazimierczaka

Oczywiście jest mi niezmiernie przykro, że Kazimierczak opuścił mury Saatchi, ale taki sposób żegnania szefa wydaje się być przynajmniej dziwny. To jeden z kolejnych dowodów na niedojrzałość polskiego, reklamowego podwórka. Więcej możecie przeczytać np. tu.

Kwiecień zaowocował również pierwszym reklamowym wykorzystaniem, uroczego i zarażającego swoim śmiechem skądinąd, Piotra Żyły.

http://www.youtube.com/watch?v=rziAAnbyu0U

Wyjeżdżamy z Polski by zakończyć kwiecień obejrzeniem… nie – zobaczcie i posłuchajcie pointy.

http://www.youtube.com/watch?v=Hx8uOLmXaFY

Skoro już o seksie mowa to mały skok do sierpnia by nie było, że tylko na polskie produkcje narzekam. Taki wypadek przy pracy – mam nadzieję. Specyficzne poczucie humoru zdarza się, jak widać, nie tylko w Polsce.

 

Do zobaczenia w części III-ciej.

PS. Wybór reklam, wydarzeń i opinie autora są skrajnie subiektywne i ich intencją nie było narażanie kogokolwiek na szwank (jakby jakiś Sokołów czytał – teraz lub za pół roku), zamierzeniem było zadrażnienie receptorów wzrokowych i emocjonalnych i czasami wywołanie uśmiechu.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.