Stan socialmedia vol. 8

W tym tygodniu akwizycyjne transakcje opiewały na skromne 21 milionów złotych, za które JWT kupiło Lemon Sky (dawne adv).

Jednakże jak zsumujemy wszystkie tegoroczne zakupy i sfinalizowane transakcje to otrzymamy dobrze ponad 400 000 000 złotych. 26 milionów AEGIS zapłacił za Socializera, wcześniej na 375 milionów opiewała transakcja wp-o2 + coś za dobreprogramy – razem mamy 422 miliony złotych z hakiem. Nieźle. Póki co nie słychać o przykrych dla pracowników konsekwencjach zakupów JWT i AEGIS (oby tak zostało), natomiast było trochę szumu wokół zwolnień w wp.

Większość wydarzeń reklamowych opisałem już w poprzednich wpisach:

celowo pomijając słitaśną i opływową reklamę Mercedesa:

http://www.youtube.com/watch?v=NNTuiKIGmME

Ciekawe w tej reklamie jest nie tylko zwierzęce podejście (to kolejne zwierzątko po nielotach, vide kura), ale powrót do zapomnianej i dawno niekomunikowanej cechy samochodów – opływowości (kiedyś mówiło się o współczynniku oporu powietrza cx, a producenci w komunikatach reklamowych często go komunikowali).

Pośmiewiskiem tygodnia stał się europoseł w roli ukraińskiego wulkanizatora, co pobudziło kreatywność i wygenerowało całkiem pokaźną porcję memów, ale hitem został dowcipny serwis przygotowany z tej właśnie okazji (http://www.poselkurski.eu):

kurski

 

Tydzień zakończył się branżowym wydarzeniem – rozdaniem nagród w konkursie Blog Roku.

blog-roku-2013

Krótkie podsumowanie możecie obejrzeć w trzyminutowym reportażu Maćka Budzicha:

 

 

__

zdjęcie Blog Roku 2013 onet.pl
Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.