W tym tygodniu akwizycyjne transakcje opiewały na skromne 21 milionów złotych, za które JWT kupiło Lemon Sky (dawne adv).
Jednakże jak zsumujemy wszystkie tegoroczne zakupy i sfinalizowane transakcje to otrzymamy dobrze ponad 400 000 000 złotych. 26 milionów AEGIS zapłacił za Socializera, wcześniej na 375 milionów opiewała transakcja wp-o2 + coś za dobreprogramy – razem mamy 422 miliony złotych z hakiem. Nieźle. Póki co nie słychać o przykrych dla pracowników konsekwencjach zakupów JWT i AEGIS (oby tak zostało), natomiast było trochę szumu wokół zwolnień w wp.
Większość wydarzeń reklamowych opisałem już w poprzednich wpisach:
- Nowe-stare BNP Paribas
- Efekt Volvo Trucks
- Muppets, Lipton i Oskary
- Lambo, Clash i Wal-Mart
- Pepsi Max – Test Drive 2
- Dźwięki smaku
celowo pomijając słitaśną i opływową reklamę Mercedesa:
http://www.youtube.com/watch?v=NNTuiKIGmME
Ciekawe w tej reklamie jest nie tylko zwierzęce podejście (to kolejne zwierzątko po nielotach, vide kura), ale powrót do zapomnianej i dawno niekomunikowanej cechy samochodów – opływowości (kiedyś mówiło się o współczynniku oporu powietrza cx, a producenci w komunikatach reklamowych często go komunikowali).
Pośmiewiskiem tygodnia stał się europoseł w roli ukraińskiego wulkanizatora, co pobudziło kreatywność i wygenerowało całkiem pokaźną porcję memów, ale hitem został dowcipny serwis przygotowany z tej właśnie okazji (http://www.poselkurski.eu):
Tydzień zakończył się branżowym wydarzeniem – rozdaniem nagród w konkursie Blog Roku.
Krótkie podsumowanie możecie obejrzeć w trzyminutowym reportażu Maćka Budzicha:
__
zdjęcie Blog Roku 2013 onet.pl