Dwie sprawy. Można by je nazwać: video sprawy wymagające potraktowania wakacyjną uwagą.
Jedna zupełnie międzynarodowa, druga lokalna – polska, choć z międzynarodowym apektem. A co najdziwniejsze obydwie dotyczą tego samego segmentu. Bah! Wręcz konkurentów.
W pierwszej poszło o potraktowanie stockowego zdjęcia w niegodny sposób, o tę reklamę (jakbym coś podobnego już słyszał…)
czyli o skojarzenie z fellatio – po angielsku blow job. Sfotografowana postanowiła odpowiedzieć publicznie i filmowo twierdząc, że została cyfrowo zgwałcona w twarz:
http://www.youtube.com/watch?v=h7pnGJHGn-M
Druga rzecz, to zarzut plagiatu skierowany w stronę McDonald’s.
Otóż firma – McDonald’s Polska, rękami agencji 24/7 Communication przygotowała kilka dni temu spot, a może raczej teledysk zaśpiewany przez zwycięzcę X-Factora. Słowa teledysku to składanka z internetowych komentarzy użytkowników dotyczących Iced Fruit Smoothies. Pomysł, jak pomysł. Może nawet fajny gdyby nie to, że… Zresztą porównajcie sami. Najpierw, nazwijmy to oryginał Wendy’s – a przynajmniej case study. Wendy’s zostało przygotowane przez VML:
http://www.youtube.com/watch?v=CuSb9k8tzz0
więcej filmików/pioseek Wendy’s znajdziecie na YT.
A teraz polska McDonald’sowa wersja:
http://www.youtube.com/watch?v=EIP41LgSVOY
I co Wy na to? Bo McDonald’s ma dość jasne stanowisko: