Plagiat i blow job w czwartek

Dwie sprawy. Można by je nazwać: video sprawy wymagające potraktowania wakacyjną uwagą.

Jedna zupełnie międzynarodowa, druga lokalna – polska, choć z międzynarodowym apektem. A co najdziwniejsze obydwie dotyczą tego samego segmentu. Bah! Wręcz konkurentów.

blow_job

W pierwszej poszło o potraktowanie stockowego zdjęcia w niegodny sposób, o tę reklamę (jakbym coś podobnego już słyszał…)

bk_blow_ad

czyli o skojarzenie z fellatio – po angielsku blow job. Sfotografowana postanowiła odpowiedzieć publicznie i filmowo twierdząc, że została cyfrowo zgwałcona w twarz:

http://www.youtube.com/watch?v=h7pnGJHGn-M

Druga rzecz, to zarzut plagiatu skierowany w stronę McDonald’s.

Otóż firma – McDonald’s Polska, rękami agencji 24/7 Communication przygotowała kilka dni temu spot, a może raczej teledysk zaśpiewany przez zwycięzcę X-Factora. Słowa teledysku to składanka z internetowych komentarzy użytkowników dotyczących Iced Fruit Smoothies. Pomysł, jak pomysł. Może nawet fajny gdyby nie to, że… Zresztą porównajcie sami. Najpierw, nazwijmy to oryginał Wendy’s – a przynajmniej case study. Wendy’s zostało przygotowane przez VML:

http://www.youtube.com/watch?v=CuSb9k8tzz0

więcej filmików/pioseek Wendy’s znajdziecie na YT.

A teraz polska McDonald’sowa wersja:

http://www.youtube.com/watch?v=EIP41LgSVOY

I co Wy na to? Bo McDonald’s ma dość jasne stanowisko:

Zrzut ekranu 2014-08-07 o 22.38.08

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.