Wpis z 25 września, ale uaktualniony ze względu na… Zresztą poczytajcie.

Wczoraj facebook żył świetną reklamą Mercedesa. Nie jedną, dwoma.

Zacznijmy od tej znacznie mniej oczywistej. Jak sądzę ToM w kategorii samochodów terenowych to Jeep. Mało która marka sięga po komunikaty bezpośrednio nawiązujące do Jeepa i raczej marki szukają innego sposobu na opowiedzenie o terenowości swoich produktów. Mercedes poszedł drogą skojarzeń – skoro ma auto terenowe (albo paraterenowe) to znaczy, że ono wygląda muskularnie i z definicji musi być odporne. Tylko jak to opowiedzieć nie nazywając rzeczy wprost? Na przykład tak:

http://www.youtube.com/watch?v=QQ9quMhfYho

Jeden z atrybutów dobrej reklamy to osadzenie jej w prawdziwym, rzeczywistym świecie i skupienie się na czymś co wydaje się oczywiste, ale w taki sposób jeszcze nie pokazane. Czyli grunt to dobry insight i dobry, na przykład podpatrzony z przyrody, sposób na opowiedzenie o dość oczywistej cesze produktu.

W poniższym przypadku chodzi o wygodę i stabilność zawieszenia, a opowiadanie jest o… kurze. W ogóle fajny spot, budzący uśmiech itd. Fajne?

Pewnie, że fajne, ale może trochę mniej jak zobaczy się to:

http://www.youtube.com/watch?v=26bw-fF3QbY

I teraz powiedzcie – to plagiat (sądzę, że Fuji było pierwsze), inspiracja, a może ktoś zapłacił drugiemu za pomysł?

mercedes_vs_fujifilm

 

PS – dziękuję Łukaszowi za podesłanie białej kury 🙂

Aktualizacja 17.12.2013

Jest odpowiedź na kury, tym razem samochodowa i warta obejrzenia!

http://www.youtube.com/watch?v=3PQS8SFWNQw

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.