Komplementarnie, nie konkurencyjnie…

..choć obydwie kampanie, o których poniżej, są o dotkniętych, dla mnie niewyobrażalnym, upośledzeniem wzroku. Tak, nie wyobrażam sobie nie widzieć.

blind_baby

Zacznijmy od… kina. Niewidomi w kinie – brzmi jak oksymoron, ale jest na to rozwiązanie, o którym opowiada kampania DDB

Czytałem kiedyś, że niektórzy niewidomi potrafią rozpoznać kolor po temperaturze. Podobno jest to możliwe dzięki temu, że te same materiały o innym kolorze mają, wyczuwalną wrażliwymi opuszkami palców niewidomego, różną temperaturę. Ta zdolność ma nawet swoją nazwę – dermooptyka. Naukowcy twierdzą, że to nie jest możliwe…

A zatem, skoro to nie jest możliwe, to jak niewidomy ma dowiedzieć się jaki kolor go otacza, jakie jest dziś niebo, jaki kolor ma skóra osoby, z którą rozmawia, albo bardziej prozaicznie – w jakim kolorze jest jego ubranie, jaki kolor ubrania kupuje? Pomyślicie – zapytać. Tak. Ale nie tylko.

Ciekawe w co bym się dziś ubrał gdybym zamknął oczy.

Otwieram szafę. Jak po dotyku rozpoznać co jest w jakim kolorze…? Może wszystko jest w jednym kolorze? Może mam się tym nie przejmować, skoro nie widzę? Entliczek pętliczek mogę ubrać się jak pajac. Różowa koszulka do białych spodni i do czerwonego swetra, albo… stop!

http://www.youtube.com/watch?v=clcBzSEeioc

Ciepło i clue tego pomysłu jest jednakże, moim zdaniem, zupełnie gdzie indziej.

Zerknijcie na metki – każdy kolor ma swój opis, skojarzenie z otaczającym światem, z fakturą, twardością – z tym, co można poczuć zmysłem dotyku. Sylwia i Patryk – autorzy kampanii mówią, że te kolory są

jakby niewidomy sam go opisywał, albo widomy niewidomemu.

metki-biały

metki-czarny

metki-czerwony

metki-niebieski

metki-zielony

metki-żółty

 

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.