GORGET by Karim Rashid

Gorget to po angielsku żorżeta. To materiał tkany z wełny, bawełny lub jedwabiu tzw. splotem płóciennym, czyli najprostszym ze splotów.

Cechą charakterystyczną żorżety (szczególnie jedwabnej) jest to, że ubrania z niej uszyte są zwiewne, świetnie układają się na sylwetce.

Na początku września 2021, po dniach myślenia, kopania w insightach, ścieżkach zakupowych, trendach, po wielu godzinach przeglądania produktów i komunikacji konkurencji i wreszcie po warsztatach strategicznych stworzyłem strategię dla marki ILUM (autorką nazwy, jeśli dobrze pamiętam, jest Maja Ganszyniec).

Marka zyskała osobowość, została ubrana w cechy charakteru, filozofię, a całość ukoronowana wymyślonym przeze mnie claimem:

𝗬𝗼𝘂 𝗪𝗶𝗹𝗹 𝗦𝗲𝗲.

Produkty marki miały mieć swoją premierę na początku 2022 na targach we Frankfurcie. Niestety całość została odsunięta do nie wiadomo kiedy, a ja zakończyłem współpracę z tym klientem. Pozostawiłem po sobie strategię i zalążek współpracy projektowej marki z Karimem. Zapomniałem o tym.

1 grudnia 2022 coś mnie tknęło i… tadam! bum!

Euro-Light, właściciel marki ILUM, w październiku pokazał markę i produkt podczas targów Light+Building 2022. Zmaterializowało się! 🙂

Na targi dla ILUM Karim zaprojektował lampę nazwaną GORGET.

Na obrazkach skrawki strategii, sam produkt i jego ekspozycja na targach.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 535