firmy nie dbają o SEO…

Firma ReputationManagers.com opublikowała raport dotyczący obecności firm z listy Fortune 100 w wynikach wyszukiwania. Raport Corporate Management Reputation przynosi dość zaskakujące wyniki.

Badanie polegało na analizie wyników wyszukiwania słów kluczowych dla każdej z firm z listy Fortune 100.

lab

Wzięto pod uwagę:

  • pozytywny, negatywny lub obojętny wydźwięk wyników wyszukiwania
  • treści opublikowane przez firmę

Okazało się, że:

  • tylko 9% firm ma kontrolę nad swoja marką i jej znaczeniem w sieci – jest autorem wyników wyszukiwania (uwzględniono pierwszych 10 wyników), reszta to wpisy newsowe, blogi itp.,
  • 23% firm w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie ma wpisy o treściach krytycznych i negatywnych,
  • 11% firm, wśród pierwszych pięciu wyników, ma treści pejoratywne,
  • tylko 8% firm ma 100% wyników wyszukiwania o znaczeniu pozytywnym,
  • 16% firm, na pierwszej stronie google ma wyniki o zabarwieniu negatywnym,
  • 24% negatywnych treści na temat firmy wydaje się pochodzić od jednej osoby – ta osoba przeciwstawia się ogólnie przyjętej opinii o firmie,

Te cyfry wskazują na zaskakująco niewielką wagę, jaką firmy przykładają do publikacji internetowych na własny temat. Dziwne…

___

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Jeden komentarz

  1. Obawiam się, że powodem są dość rozłączne kompetencje agencji odpowiadającej za wizerunek i interaktywnej. "Wizerunkowa" nic nie robi w internecie, a interaktywna nie odpowiada za wizerunek…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.