Firma ReputationManagers.com opublikowała raport dotyczący obecności firm z listy Fortune 100 w wynikach wyszukiwania. Raport Corporate Management Reputation przynosi dość zaskakujące wyniki.
Badanie polegało na analizie wyników wyszukiwania słów kluczowych dla każdej z firm z listy Fortune 100.
Wzięto pod uwagę:
- pozytywny, negatywny lub obojętny wydźwięk wyników wyszukiwania
- treści opublikowane przez firmę
Okazało się, że:
- tylko 9% firm ma kontrolę nad swoja marką i jej znaczeniem w sieci – jest autorem wyników wyszukiwania (uwzględniono pierwszych 10 wyników), reszta to wpisy newsowe, blogi itp.,
- 23% firm w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie ma wpisy o treściach krytycznych i negatywnych,
- 11% firm, wśród pierwszych pięciu wyników, ma treści pejoratywne,
- tylko 8% firm ma 100% wyników wyszukiwania o znaczeniu pozytywnym,
- 16% firm, na pierwszej stronie google ma wyniki o zabarwieniu negatywnym,
- 24% negatywnych treści na temat firmy wydaje się pochodzić od jednej osoby – ta osoba przeciwstawia się ogólnie przyjętej opinii o firmie,
Te cyfry wskazują na zaskakująco niewielką wagę, jaką firmy przykładają do publikacji internetowych na własny temat. Dziwne…
___
Obawiam się, że powodem są dość rozłączne kompetencje agencji odpowiadającej za wizerunek i interaktywnej. "Wizerunkowa" nic nie robi w internecie, a interaktywna nie odpowiada za wizerunek…