Krótkie sprawozdanie z najbardziej obleganego (póki co…) wydarzenia społecznościowego świeżutkiego 2010 roku.
Rozpoczęło się ciut później niż planowano – o 11:30 – i całe szczęście bo bym się na początek nie załapał.
Na początku usłyszeliśmy kilka informacji dotyczących planów ARBOinteractive (organizatora konferencji) – inaczej mówiąc kilka(naście) minut lansu.
Prowadzący dość świadomie (tak sądzę) pominął kilka serwisów ewidentnie społecznościowych (np. blip, flaker, pinger) oraz tych uważanych za społecznościowe (np. YouTube i wrzuta).
Kilka informacji statystycznych dotyczących polskich społeczności pokazało, jaką siłę ma facebook jako marka i jako miejsce dla reklamodawców. Oczywiście nasza klasa jest cały czas poza zasięgiem jeśli chodzi o ilość użytkowników, niemniej dynamika przyrostu facebooka jest nie do pobicia.
Kolejny prelegent – Blake’a Chandlee, VP & Commercial Director’a Facebooka – rozpoczął swoje wystąpienie od filmu znanego branży dość dobrze:
[flv:http://www.youtube.com/watch?v=j3yRkhr7OrQ 500 400]
Siedzieliśmy w kinie, więc wrażenie filmu było zupełnie inne od ogłądania tego samego na ekranie komputera. Zdaniem Blake’a Facebook jest spełnienieniem trendu, ale i trendem samym w sobie.
Najważniejsza, moim zdaniem, z cyfr omawianych przez Blake’a to: połowa z 350 milionów uzytkowników facebooka loguje się codziennie – czyli 175mln!!!
Facebookowcy pochodzą z trzech grup: użytkownicy, deweloperzy i reklamodawcy – każda z tych grup loguje sie w międzynarodowej domenie rozwijając lokalne aktywności – takie „think globally, act locally” w najlepszym wykonaniu.
Siła facebooka leży w jego uniwersalności oraz udostępnieniu API – żadne odkrycie dla kogoś kto zna historię facebooka, ale faktem jest, że to najważniejszy jego atut i źródło sukcesu.
O sile i umiejętnościach prezenterskich Blake’a niech najlepiej świadczy to zdjęcie – pozostali prezenterzy z uwagą ustawili się w kolejce do słuchającego 🙂
Drugą część konferencji rozpoczęła Pani Małgorzata Lakowska anonsując Marka Cowana zajmującego się Emerging Markets EMEA.
Może to kwestia spożytego w przerwie obiadu, ale moja uwaga została mocno stępiona. A może to kwestia, że nie dowiedziałem sie niczego nowego? Pojawił się darmowy internet, więc mogłem podejrzeć backchannel z blipa. Wypowiedzi miały wydźwięk podobny do mojego odczucia – czyli w prezentacji nie ma wiedzy, której byśmy nie mieli – niczego nowego się nie dowiadujemy…
Potem były prezentacje case’ów. Nie mam o nich nic do powiedzenia – po prostu były dla mnie na o tyle mało ciekawe, o ile znane; darowałem sobie ich wysłuchanie.
Wróciłem na prezentację mec:interaction. Od samego początku poczułem się swojsko. Prezentacja statystyczna/cyfrowa, prowadzona w klasyczny dla domów mediowych sposób – mediowe wykresy i sposób opowiadania – ale ciekawa pod względem zarówno merytorycznym i analitycznym.
Wszystko było nakierowane na reklamodawców i pod takim kątem opowiedziane. Podobało mi się.
Panel na początku zdominował Michał Brański,
a potem… sami posłuchajcie (ponad 18 minut) 🙂
[audio:http://branddoctor.pl/wp-content/uploads/2010/01/panel_sml.mp3|autostart=no]
Jak twierdzi ARBOmedia wszystkie prezentacje będą do pobrania tutaj: facebooknow.pl
Witam
Dziękuję za uczestnictwo w konferencji oraz ciekawą relację. Chciałabym zwrócić tylko uwagę na fakt, iż organizatorem konferencji była Grupa ARBOinteractive (a nie ARBOmedia).
Materiały są oczywiście dostępne na stronie:
http://www.facebooknow.pl/materialy-do-pobrania
pozdrawiam
Marta Dzikiewicz
ARBOinteractive Polska
Dziękuję za sprostowanie 🙂