Efekt Volvo Trucks

W listopadzie 2013, zachwycając się tu na blogu i na BrandDoctorowym profilu na Facebooku, serią – dużymi literami SERIĄ – spotów/filmików Volvo Trucks ośmieliłem się zauważyć, że jest to pewien przełom w komunikacji B2B.

kuka

Z przełomami jest tak, że otwierają oczy, pokazują, że można inaczej. Nie trzeba było długo czekać na pierwsze próby pójścia podobną do Volvo Trucks ścieżką. Były lepsze i gorsze.

Kuka Robotics to międzynarodowy koncern – firma z niemieckim rodowodem. Założona w 1898 roku zaczynała od produkcji oświetlenia domów i ulic, by już w 1966 roku zostać się czołowym producentem pojazdów komunalnych w  Europie. W roku 1973 KUKA wyprodukowała swego pierwszego robota przemysłowego, a dziś jej główna działalność to automatyzacja przemysłowych procesów produkcyjnych. Nazwa została stworzona z połączenia pierwszych liter nazwisk założycieli i nazwy siedziby: Keller und Knappich Augsburg. Kuka ma w Polsce swoje przedstawicielstwo.

Przypuszczam, że większość z Was nigdy o tej firmie do tej pory nie słyszała i wciąż ma znikome szanse aby z ich ofertą kiedykolwiek się zetknąć. Ale macie szanse ją poznać od zupełnie innej strony (wciąż nie mogąc/mając potrzeby zostać ich klientem) – od strony ciekawego, emocjonalnego i miłego dla oka przekazu reklamowego.

kuka_teaser

9 lutego 2014 – dwa tygodnie temu KUKA w związku z otwarciem oddziału w Chinach opublikowała teaser, który wzbudził zainteresowanie nie tylko Chińczyków.

Popularność tego filmu (póki co) nie jest wielka i porażająca, lecz nie o popularności mowa – rzecz o zjawisku, może nawet to już trend w reklamie – o komunikacji produktów B2B w sposób konsumencki.

Kuka-youtube

Kuka w ogóle ma sporo pomysłów z pogranicza B2B i B2C. W połowie maja 2013 ogłosiła konkurs – jest do wygrania 20 tysięcy Euro – polegający na stworzeniu nowego i jak najbardziej kreatywnego zastosowania robotów przemysłowych w tym zgrabnego, zwinnego i niewielkiego robocika produkcji KUKA – youBot.

youbot

youBot to urocza zabawka. Serio. Chcecie sobie takiego kupić? Jest sklepik internetowy – youBot store – dla każdego.

A może ktoś z Was coś wymyśli i wygra konkurs? 🙂

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.