black sabbath…

Nie, nie będzie o muzyce. Nie tym razem.

Będzie o postaci znanej nie tylko jako wokalista czarnego sabatu. O Ozzym Osbourne.

Ozzy to jeden z plejady świetnie rozpoznawanych wokalistów dość często pojawiających się w reklamach. I kazda z tych reklam mam w sobie jakiegoś cosia. Może to kwestia Ozzyego, a może tego, że skoro robi się coś z takim celebrytą, to nie mozna sobie pozwolic na chłam, a może to po prostu to kwestia bezkompromisowości Osbourne’a?

Jednym z trudniejszych zadań dla marketera jest wybór celebryty. Jest super jesli udaje się znaleźć postać sławną i charketerologicznie nietuzinkową. Jeszcze lepiej gdy jego prywatny wizerunek, bez specjalnych zabiegów, pasuje do wizerunku marki.

Ozzy jest charakterny i chrakterystyczny. I jeszcze do tego specyficznie mówi. Że jest ekscentryczny wszyscy wiedzą. Wikipedia pisze o nim: „Wokół osoby Osbourne’a narosło wiele mitów i nieporozumień. Jego religijne obsesje, niewyparzony język, ekstrawaganckie zachowania oraz otaczająca go atmosfera skandalu obyczajowego, skłaniały wielu by uznać go za szaleńca, satanistę lub nawet psychopatę.

Czy dlatego pojawił się w tej reklamie?

[flv:http://branddoctor.pl/wp-content/uploads/2008/12/ozzy_osbourne-_world_of_warcraft_commercial_tv_ad.flv 320 240]

Bezsprzecznie zupełnie inną cechę OO wykorzystał Samsung – oparł się na specyficznym „akcencie”:

[flv:http://branddoctor.pl/wp-content/uploads/2008/12/samsung_mobile_teams_up_with_british_rocker_ozzy_osbourne.flv 320 240]

Miły i fajny pomysł z celebrytą, który ma dystans do własnych słabości…

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Jeden komentarz

  1. Sama postać kontrowersyjna, ale te reklamy wpasowały się w jego klimat….

    Ciężko to powiedzieć o reklamach, gdzie gwiazda/gwiazdka/przypadkowy uczestnik jakiegoś szoł w tv, uśmiecha się i mówi, że ten produkt, kompletnie nie związany z jego życiem, jest najlepszy i opracowany przez najlepszych naukowców.

    A tu proszę, z pomysły z jajem, i nikomu Ozzy nie przeszkadza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.