sztuka wykorzystywania insightu…

Nie, nie będe tłumaczył, co to jest insight. Zamiast tego opowiem historyjkę.
Każdy z nas (a przynajmniej większość) sporo pracuje. Nawet, jeśli w jakiejś chwili nie pracuje, to odpoczywając asymiluje informacje, które są nam w pracy potrzebne. Albo czerpiemy jakieś inspiracje podglądając naturę, albo nie przełączamy telewizora w trakcie reklamowych przerw, albo wyłapujemy z otoczenia słowa i dźwięki, których kiedyś może użyjemy. Kiedyś użyjemy, jeśli je zapamiętamy. A zapamiętamy, jeśli uda się nam skupić, skoncentrować. A jako, że lubimy to co robimy i staramy sie zapamiętywać wszelkie sygnały z otoczenia, musimy być wciąż skupieni.
A więc skupcie sie i obejrzyjcie ten film:

[flv:/video/pill.flv 320 240]

To przykład, jak w pełni opierając się na insighcie, można skontruować kreatywny komunikat.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

6 komentarzy

  1. Jaki insight? To najprostszy sposób na omawianie Advertising & creative idea w powiązaniu z cechą produktu (RTB dla korzyści oraz samej/ych tabletek) w oddaniu najważniejszej korzyści wynikającej z używania produktu. That’s all.

  2. Janku, proste nie oznacza łatwe do wymyślenia. Choć po obejrzeniu wydaje się oczywiste.
    Ale żeby na to wpaść trzeba „insight” dostrzec i go umiejętnie wykorzystać. Jaki on jest w tym przypadku? A taki jakie hasło! A że to „Advertising & creative idea w powiązaniu z cechą produktu” to tym lepiej!
    „Komentator” pytał co to takiego „insight ” – odsyłam do artykułu Pentora – http://www.pentor.pl/17580.xml

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.