jestem poruszony…

Długo mnie nie było. Nie, nie będę się tłumaczył dlaczego. Ad rem!
Zawsze byłem pod wrażeniem kampanii społecznych. Było kilka gniotów, kilka genialnych strzałów, które do dziś pamiętamy („zupa była za słona”) i mnóstwo „żadnych” kampanii.
Dziś chcę pokazać coś, co porusza. Ale nie pomysłem, tylko tematem. O czym jest kampania, jaki jest temat? Popatrzcie:

[flv:/video/Matheus_Braga_7_years_old.flv 320 240]

Czy ta kampania może działać? Tak. Dlaczego?
Z doświadczenia wiemy, że najbardziej poruszające konsumentów są trzy tematy – seks, zwierzęta i dzieci. Strategia i działania taktyczne wykorzystujące jeden z tych tematów zawsze poruszają. Nie znaczy to niestety (dla kreatorów), że zostają w głowie i promują markę. Abyśmy taki komunikat zapamiętali potrzebne są (jak w każdej strategii komunikacji) dwa czynniki. Nowy sposób pokazania tematu, i/lub ilość emisji.
Ten spot porusza, bo mówi o dzieciach. W sposób zgodny z naszą psychiką, troską i aspiracjami. Czy zostaje w głowie i przynosi pożądany efekt? Sami oceńcie.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

2 komentarze

  1. rzeczywiscie, pomyslem nie porusza wcale. a jak nie porusza pomyslem, to tematem moze poruszyc tylko teoretycznie 🙂

  2. Temat nie jest do konca w tym spocie jasny, ale jak piszesz – nowy sposób pokazania -tak. I to powoduje, że strategicznie przynajmniej to zadanie jest wykonane. Spot zadaje pytanie w oparciu o insight i to pokazane w formie split screenu jest jego ilustracją. Nic więcej, ale właśnie często to samo, dzięki nowej formie, lub medium jest decydujące. Ilość emisji, też, choć jak ze spotami polskich gsm-ów (czyli po tysiącach ich emisji w kampanii) już po 10 masz ich dość i mówisz”no dobra, trzeba iść i ..kupić, czy zaregaować jak w przypadku spotu z Ameryki Płd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.