Podsumowanie tygodnia vol. 03

Już trzy tygodnie nowego roku za nami, a wciąż nie cichną podsumowania i wróżbiarstwo.

Więcej o tych blogerskich, wielko i mało portalowych tekstach w newsletterze, na który możecie się zapisać zostawiając swojego maila:

[wysija_form id=”1″]

 

A my tymczasem wracamy do reklamowych wydarzeń.

Przygotowanie do superbowl są już mocno zaawansowane. Droga 5 przygotowała drugą (po zeszłorocznej) odsłonę kampanii „Nie stać nas na Super Bowl” dla Newcastle Brown Ale. Tym razem przygotowano grę dla marek.

callforbrands

Cała idea opiera się na tym, by to inne marki sfinansowały reklamę tego piwa… Jestem bardzo ciekaw jak/czym to się skończy. Oczywiście akcja została zaanonsowana spotem z udziałem 30-letniej, rozpoznawalnej buzi:

https://www.youtube.com/watch?v=9rLILU3B5LY

W Polsce wydarzeniem jest nowa odsłona Gazety.pl, czyli portalu należącego do Agory, a NIE będącego częścią Gazety wyborczej (podkreślam to, gdyż nadspodziewanie często mylnie te marki są łączone).

Tym samym Gazeta.pl staje się ostatnim polskim portalem, który poddano zmianom. Niestety wszystkich czterech graczy bardzo się do siebie upodobniło – zresztą zerknijcie sami:

portale-skladka

Gdy odejmiemy Interię podobieństwo staje się jeszcze wyraźniejsze. Spokojnie można by zamienić logo i przeciętny użytkownik pewnie na pierwszy rzut oka nie rozróżniłby gdzie jest (oczywiście, w szczegółach jest już inaczej). A może by tak zaproponować Gazecie, Onetowi i WP taką zabawę – taką jednodniową podmiankę? Ciekawe, jak by zareagowali 🙂

Visual News opublikowało podobny eksperyment. Tzn. prawie podobny 🙂
Izraelski designer Peddy Mergui postanowił ze znanych marek premium wziąć ich najbardziej charakterystyczne cechy wizualne i spiąć z zupełnie innym produktem. Piłbym Mleko Apple !

Peddy-Mergui-Apple-iMilk-detail-730x486

Peddy-Mergui-Apple-iMilk-600x377

Peddy-Mergui-Chanel-Infant-Formula-730x491 Peddy-Mergui-Ferrari-Pasta Peddy-Mergui-Nike-Oranges Peddy-Mergui-Prada-Flour-730x416 Peddy-Mergui-Tiffany-Yogurt Peddy-Mergui-Versace-Eggs

Jajka Versace już mnie tak nie przekonują.

Na chwileczkę wróćmy na rodzime podwórko, do reklam radiowych i błyskotliwej obserwacji Romka Łozińskiego z ArtThanea:

aflofarm

Na przełomie roku światek reklamy ekscytował się przegrzaniem made by Media Expert, czeka nas kolejne, tym razem made by Aflofarm lub Walmark?

Nie dałoby się reklamować farmeceutyków tak jak robi to Vicks? Ten spot mogę oglądać wielokrotnie:

https://www.youtube.com/watch?v=16UoycugD_Q

Uff, trzeba popić:

https://www.youtube.com/watch?v=WegzlLehL5o

Ten psi, mopowy przerywnik był potrzebny aby podsumowanie zamknąć reklamą inspirowaną… reklamą. Tak, to jest dowód, że można czerpać inspirację nie plagiatując. Naśladownictwo, level hard 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=BiKaI6xgsoU

I już na deser, choć nie będzie Wam smakował, reklama społeczna. O nowotworach. Umieszczam ją za to, że tak dobitnie pokazuje jak dalece osoba chora jest samotna. Zresztą co Wam będę tłumaczył – zobaczcie.

Wszystkie, odłożone przez mnie w tym mijającym tygodniu, spoty możecie zobaczyć tu.

Miłego tygodnia!

Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego zarządzania marką. Sprawca zmaterializowanej szkłem użytkowym marki overpremium KROSNO D'SIGN. Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”. Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku. Prawdopodobnie jedyny strateg, który swoją zmaterializowaną strategię może oglądać w muzeum.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *