podobny koncept, różne egzekucje…

Od chwili pojawienia się nowej linii reklamowej HoopColi noszę się z napisaniem tego tekstu. Leżał sobie w draftach już prawie rok…

Ile razy w telewizorze dopada mnie spot Hoop Coli tyle razy widzę gumę do żucia. Myślę sobie jak niesłychanie podobne koncepty strategiczne mogą funkcjonować na tym samym rynku. Zastanawia mnie jak to się dzieje, ze konsumenci ich nie łączą. I w końcu dziwię się, czemu guma do żucia nie czepia się napoju, że kopiuje ich strategię? Strategia też podlega ochronie prawnej. Też jest objęta prawami autorskimi. Możliwe, że koncept został ujęty w innych słowach, ale przecież, sądząc po egzekucji, chodziło o dokładnie to samo…

Zacznijmy od tego:

I teraz to:

Nieco inne hasło – „Ułatwia zbliżenie” vs „Odkręć się na innych” ale koncept ten sam! Egzekucje też różne (wolę HoopColę) ale podobieństwo ewidentne.

BBDO Warszawa, z nieznanych mi bliżej powodów, już dawno nie wypuściło nowych reklam dla Winterfresh. Zwolnione miejsce po zbliżającej strategii tej gumy do żucia zajął gazowany napój. Szkoda.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.