oddałem głos…

Strasznie zaniedbuję własnego bloga.Wszelkie silne postanowienia okazują się słabe, bo wciąż brak mi czasu – nie tematów. Ale raz na jakiś czas coś wrzucę. Dziś słówko o superbrands, w którym miałem przyjemność być jurorem.

Może najpierw wyniki. W pierwszej kolumnie ranking według Rady Marek, w drugiej połączone wyniki konsumenckie i Rady Marek:

1 Apple Apple
2 Coca Cola Coca Cola
3 Google.pl Google.pl
4 iPhone iPhone
5 Facebook Facebook
6 iPod iPod
7 IKEA IKEA
8 Mercedes-Benz Porsche
9 BMW Mercedes-Benz
10 Porsche Ferrari
11 McDonald’s BMW
12 Ferrari McDonald’s
13 Dr Irena Eris Nike
14 LEGO Disney
15 Disney LEGO
16 Audi Dr Irena Eris
17 TVN Audi
18 Nike Microsoft
19 Volvo TVN
20 TVN24 Volvo

Zwróćcie uwagę, że pierwsze siedem miejsc jest identyczne – niewielkie różnice pojawiają się dopiero od ósmego miejsca. Ale najciekawszą jest obserwacja, że w pierwszej dziesiątce Apple pojawia się trzykrotnie! Dwa miejsca w pierwszej dziesiątce mają też marki wyłącznie internetowe.

Tak – ten mijający, 2011 rok wizerunkowo, strategicznie i marketingowo należał do Apple! Gratuluję!

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.