effie awards 2008…

Kto został zwycięzcą Effie 2008?

Wyniki Effie 2008 USA już znamy.

Warto przejrzeć nagrodzone kampanie. Nie wszystkie mają tego cosia. Jedne bardziej, inne mniej. Ale w tej rywalizacji nie o to chodzi. Tu liczy się efektywność.

Jedna z kampanii (1-sze miejsce w kategorii motoryzacja) szczególnie przypadła mi do gustu. Głównie ze względu na wybitnie amerykański sposób komunikacji o japońskim produkcie. Typowy (moim zdaniem) głos amerykańskiego lektora, wieeeelki samochód, potężny silnik, duże przestrzenie…

Po prostu popatrzcie i posłuchajcie:

[flv:http://branddoctor.pl/wp-content/uploads/2008/09/toyota_tundra.flv 320 240]

Niemniej nienagrodzonym zwycięzcą jest YouTube.

Ponad połowa kampanii nagrodzonych w konkursie posłużyła się w jakis sposób tym portalem. Kilka marek wykorzystało YT jako swoją platformę TV. Inni wykorzystali YT jako wirusogniazdo…

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.