Cztery lata temu poruszyłem problem jaki marka Dove ma między innymi w Polsce.
Ten stary wpis zatytułowany Mydło nawilżające… nie stracił na aktualności, wręcz zyskał.
Od wczoraj przez internet przelewa się fala kpin i krytyki w związku z nową reklamą jaką pokazało Dove:
Z jednej strony wielki ukłon za konsekwencję, ale zgadzam się z komentującymi, że tym razem marka poszła o krok za daleko.

Nie żeby Dove kłamało albo nawet jedynie naciągało rzeczywistość. Od dawna wiadomo, że ludzie nie chcą się widzieć takimi jacy są, to żadne odkrycie. Stale zwiększający się poziom samoakceptacji nie oznacza, że nie dostrzegamy własnych niedostatków, tracimy wyglądowe ambicje. Reklama musi o tym pamiętać, bo inaczej strzela we własną stopę. W reklamach należy pokazywać społeczeństwo takim jakie chciałoby być, a nie takie jakim jest.
Powiecie – zaraz, ale przecież poprzednie reklamy były bardzo podobne! Też mówiły kobietom, że są pięknymi bez tych wszystkich ozdób i makijażowych upiększeń. A więc nie do końca.
Poprzednie odsłony komunikowały kobietom jedynie, że nie musisz się upiększać aby być atrakcyjną – możesz, ale nie musisz. Chcesz? Bardzo proszę. Ale pamiętaj, że to nie jest niezbędne. Dziś Dove postanowiło powiedzieć – popatrz jak wyglądasz. A tego konsumentki już nie zdzierżyły i posypały się komentarze – to tylko kilka przykładów:
https://twitter.com/TimFederle/status/861647577954918402
.@Dove matches its new body wash bottles to your body type pic.twitter.com/zzxy21DYuH
— vrunt (@vrunt) May 8, 2017
These are only realistic body types for The Muses from Hercules… pic.twitter.com/xTEC1vMmB1
— omri (@Omri_Rawrlan) May 8, 2017
Little does Dove know I've already got a bottle that suits my body type. pic.twitter.com/A2OWL51c16
— isabel alcántara (@isa_alcantara) May 8, 2017
sry @Dove but i already have a body wash that looks like me pic.twitter.com/uT2oAtZ9f0
— sarah gorman (@thesarahgorman) May 8, 2017
A Wy co sądzicie o butelkach – kobiecych kształtach?