Dove w kolano

Cztery lata temu poruszyłem problem jaki marka Dove ma między innymi w Polsce.

Ten stary wpis zatytułowany Mydło nawilżające… nie stracił na aktualności, wręcz zyskał.

Od wczoraj przez internet przelewa się fala kpin i krytyki w związku z nową reklamą jaką pokazało Dove:

Z jednej strony wielki ukłon za konsekwencję, ale zgadzam się z komentującymi, że tym razem marka poszła o krok za daleko.

Kobiece kształty

Nie żeby Dove kłamało albo nawet jedynie naciągało rzeczywistość. Od dawna wiadomo, że ludzie nie chcą się widzieć takimi jacy są, to żadne odkrycie. Stale zwiększający się poziom samoakceptacji nie oznacza, że nie dostrzegamy własnych niedostatków, tracimy wyglądowe ambicje. Reklama musi o tym pamiętać, bo inaczej strzela we własną stopę. W reklamach należy pokazywać społeczeństwo takim jakie chciałoby być, a nie takie jakim jest.

Powiecie – zaraz, ale przecież poprzednie reklamy były bardzo podobne! Też mówiły kobietom, że są pięknymi bez tych wszystkich ozdób i makijażowych upiększeń. A więc nie do końca.

Poprzednie odsłony komunikowały kobietom jedynie, że nie musisz się upiększać aby być atrakcyjną – możesz, ale nie musisz. Chcesz? Bardzo proszę. Ale pamiętaj, że to nie jest niezbędne. Dziś Dove postanowiło powiedzieć – popatrz jak wyglądasz. A tego konsumentki już nie zdzierżyły i posypały się komentarze – to tylko kilka przykładów:

https://twitter.com/TimFederle/status/861647577954918402

 

A Wy co sądzicie o butelkach – kobiecych kształtach?

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.