całe szczęście…

Jak sie ma miejsce w drugiej połowie rankingu, to prędzej czy później trzeba cos z tym zrobić. To jest rodzaj gry z której nie można się wycofać, więc trzeba grać. Mocniej, bardziej zdecydowanie. O czym mowa?

W rankingu atrakcyjności marek narodowych mamy 28 miejsce. Trochę kiepsko.

ranking marek narodowych w 2007 roku
ranking marek narodowych w 2007 roku

Ranking to część raportu który uwzględnia sześć zmiennych i według nich klasyfikuje atrakcyjność marki kraju.

sześć zmiennych
sześć zmiennych

Każda ze zmiennych wymaga kilku słów komentarza:

Eksport – tendencja do aktywnego poszukiwania lub odrzucania produktów z danego kraju.

Rząd – ocena jak kompetentnie i uczciwie dany kraj jest rządzony

Kultura – ocena percepcji dziedzictwa oraz dorobku kulturowego (film, muzyka, sztuka, literatura)

Społeczeństwo – subiektywna ocena gościnności mieszkańców kraju, ich otwartości i przyjazności

Turystyka – to najbardziej wyraźny czynnik określający percepcję kraju jako całości. Ocena dotyczy potencjału turystycznego oraz chęci odwiedzenia danego kraju

Inwestycje i imigracja – siła kraju w kontekście chęci zamieszkania, pracy, życia, studiowania w nim

Ale wróćmy do marki o nawie POLSKA. 28 miejsce to raczej powód do zmartwienia, a jedyna szansa na poprawienie wyniku to inwestycja w markę.

I oto proszę. Piszę tego posta i okazuje się że WRESZCIE uruchamiamy polską kampanię w CNN.

[flv:http://branddoctor.pl/wp-content/uploads/2008/09/invest_in_poland.flv 320 240]

[flv:http://branddoctor.pl/wp-content/uploads/2008/09/polish_tourism.flv 320 240]

Tylko nie za bardzo rozumiem, dlaczego pod spotami, które w mojej opinii nie są najwyższych (sic!) lotów, podpisuje się LOT. On to finansuje? Bo dla mnie to bardziej reklama linii lotniczych niż Państwa. I jaki w tym tkwił zamysł? Jakaś myśl strategiczna? Może coś podpowiecie?

Ale nie czepiając się – lepsze to niż nic.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.