Zmiana, czyli wpis nie całkiem na temat.

Refleksje wokół jedynej pewnej rzeczy w życiu - zmiany.

Jedyna pewna rzecz w życiu to zmiana. I mam wokół tejże pewne refleksje.

change

Ludzie chcą zmian.  Chcą zmienić swoje relacje, swoje ciała, swoje dochody, rachunki bankowe, mieszkania, domy. Łatwo jest zidentyfikować rzeczy wymagające zmiany pod warunkiem, że dotyczą one otoczenia, a nie nas samych. Zmiana liczby w kalendarzu oznaczającej rok prowokuje do podejmowania czczych zobowiązań do zmiany. Zmiana roku to zewnętrzny impuls, który ułatwia obietnicę zmiany. Na przykład ileż to ludzi „rzuca palenie” od nowego roku? Mnóstwo. Ilu się udaje? Niewielu.

Niestety jeśli coś ma się zmienić na zewnątrz, zmiana musi nastąpić w nas samych, a to już takie łatwe nie jest.

Chcemy zmienić swoje życie, ale chcemy też zmienić życie innych, często chcemy zmienić cały świat. On przecież taki okrutny i nieprzyjazny ludziom… Chcemy aby świat był sprawiedliwy, teraz przecież nie jest, a nasza sprawiedliwość jest lepsza!

Wielokrotnie stawiamy warunki – jak on, ona, to, czy tamto się zmieni, to my też! Ale najpierw oni! Tyle, że „oni” myślą tak samo…

Nie szukajmy zmiany na zewnątrz, szukajmy w sobie. Wcale nie trzeba od razu robić rewolucji. Można zacząć od łatwych, prostych rzeczy.

  • Jeśli nie rozumiesz, pytaj.
  • Jeśli Ci się coś nie podoba, powiedz o tym.
  • Jeśli czegoś chcesz, poproś.
  • Jeśli kogoś kochasz, powiedz mu to.
  • Jeśli coś lubisz, pozwól sobie to poczuć.
  • Jeśli czujesz, że ktoś Cie nie rozumie, zapytaj i wyjaśnij.

Twórz i rób to, w co wierzysz. Zmieniaj siebie, a zmienisz świat.

Czego i sobie życzę.

___

Żeby dopasować ten wpis do tamtyki bloga powinienem go opatrzyć pointą dotyczącą strategii, a przynajmniej komunikacji. Ale nie, ten wpis ma szerszy niż tylko reklamowy kontekst. Zmiana w życiu, we własnym postępowaniu poskutkuje i na gruncie profesjonalnym.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.