seks w statystyce…

Inspiracją do tego wpisu jest świeżutki raport Durexa. Sporo statystyk, mniej lub bardziej zastanawiających.
Z ciekawostek warto wspomnieć, że wg Durexa mamy średnio 6 partnerów seksualnych w ciągu całego życia – o 1/3 mniej niż średnia 41 badanych krajów. Po raz pierwszy kochamy się (czy uprawiamy seks?) mając 17 lat i 8 miesięcy – o 5 miesięcy później niż średnia.
Dla Durexa raport, pomijając jego wartość socjologiczną i marketingową, pełni rolę wizerunkową. Badanie, z którego wnioski znajdują się w raporcie, jest przeprowadzane przez internet, a ankietowani mogą, za sam fakt uczestnictwa, wygrać całkiem fajne nagrody.
Warto również – chociażby z okazji raportu – przypomnieć kilka fajnych Durexowych spotów.
Zacznijmy od serii ogłoszeń rekrutacyjnych. We Francji Durex poszukiwał 20 000 (!) testerów swoich produktów. Jak przypuszczam po takich zachętach chętnych było znacznie więcej.

[flv:/video/durex/Durex_Recruitment_Commercial_1.flv 320 240]

[flv:/video/durex/Durex_Recruitment_Commercial_2.flv 320 240]

[flv:/video/durex/Durex_Recruitment_Commercial_3.flv 320 240]

[flv:/video/durex/Durex_Recruitment_Commercial_4.flv 320 240]

[flv:/video/durex/Durex_Recruitment_Commercial_5.flv 320 240]

I przypomnijmy spot różdżki – nieemitowany w Polsce (ciekawe dlaczego?). Ale produkt można kupić np. na polskiej stronie Durexa, czyli tu.

[flv:/video/durex/Hello_Durex.flv 320 240]

Podoba mi się sposób działania i odwaga tej firmy. Przełamują tabu, bawią się pruderią. To strategia godna podziwu.
Na deser jeszcze jeden spot. O „drugiej stronie”…

[flv:/video/durex/Durex_Enjoy_the_other_side.flv 320 240]

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.