ile marek, czyli wpis na rozgrzewkę…

Nie, nie chodzi o walutę. I nie o to ile kosztuje.

Chodzi o to abyście pomyśleli z iloma markami dziennie się stykacie. Próbowaliście to jakoś policzyć? Ktoś kiedyś (chyba dość dawno) doliczył się, że średnio każdy ludź codziennie spotyka około 600 marek.

Niedawno wróciłem z wakacji nad polskim morzem. Jak co roku byłem w miejscu gdzie jeszcze niewiele ludzi przyjeżdża. Z zasięgiem niektórych telefonów też tam jest problem. Generalnie, cisza i spokój nawet w środku sezonu. Ja byłem w czerwcu, więc w ogóle turystów nie oglądałem.

Przez pierwsze kilka dni, nie mogąc zresetować umysłu (też tak macie?) robiłem różne reklamowe ćwiczenia. Jedno z nich to liczenie napotkanych brandów – w ciągu dwóch godzin wyszło mi średnio ~30/dzień (dla ułatwienia dodam, że większość brandów oglądałem otwierając lodówkę i ubierając się…)!

Powrót z wakacji (matko!, jakież to traumatyczne przeżycie!) umiliłem sobie podobnym ćwiczeniem. Po godzinie doszedłem do 573. Nie dość, że to męczące (liczenie) to taka liść informacji jest trudna do przetworzenia – choć pewnie sporą część z tych marek mógłbym po zastanowieniu wymienić (spotykam je prawie codziennie)

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.