Felix bull

Nie mogę się powstrzymać od komentarza do gigantycznego przedsięwzięcia reklamowego jakim był skok (czy można go nazwać spadochronowym?) Feliksa Baumgartnera z wysokości prawie 39 kilometrów.

Może nawet dzisiejsze widowisko było największym przedsięwzięciem reklamowym XXI wieku? Przesadziłem? 🙂

Nie wiem ile osób oglądało Red Bull Stratos w telewizorach. Mnie więcej wiem, ilu użytkowników oglądało streaming na żywo w YouTube – około 7,5 miliona! Gdy to piszę, Fanpage przedsięwzięcia ma 536.892 fanów. Chyba nie ma medium internetowego, które o skoku by przynajmniej nie wspomniało, jutro przeczytamy o Baumgartnerze w wielu gazetach. To wszystko brandowane Red Bullem: Felix miał oczywiście kombinezon, spadochron i jeszcze kilka(dziesiąt) drobniejszych gadżetów w barwach i brandingu marki. Zapewne Red Bull sobie podliczy ilość kontaktów, a to wyliczenie będzie dowodziło, że nie było jeszcze tak udanego sponsoringu.

Tak wyglądał skok:

Na chwilę oddam głos komentatorom z facebooka:

Na deser sarkastyczna pointa 🙂

Będę uaktualniał ten post o dane statystyczne (oglądalność, zasięg itd.), które pewnie niedługo się pojawią. Stay tuned!

___uaktualnienie #1___

Kilka wykresików z google trends – pokazuję, bo to obserwacja dla mnie dość zaskakująca:

Google pokazuje około 30 milionów odpowiedzi na zapytanie „stratos” (oczywiście, w to zapewne wliczają się zapytania o stratosferę w ogóle). Trends pokazuje dość zdumiewający rozkład zapytań, jeśli chodzi o ich lokalizację:

Ktoś mi pomoże znaleźć odpowiedź, czemu Grecy się najbardziej interesują stratosferą? Mają już dość przyziemnych, kryzysowych kłopotów? 🙂

___uaktualnienie #2___

Jak się okazuje (vide komentarz) stratos to po grecku wojsko – zatem zapewne chodzi o walkę z kryzysem… 😉

___uaktualnienie #3___

Dzięki uprzejmości Press Service Monitoring Mediów mogę się podzielić z Wami takimi oto danymi:

W prasie ukazały się 384 publikacje na temat skoku Felixa Baumgartnera z czego 58 dziś. W przypadku radia i telewizji odnotowano 877 publikacji w tym 351 wczoraj i dziś.

W przypadku internetu są to dziesiątki tysięcy informacji, a ich ilość wciąż rośnie, szczególnie w social mediach. Od wczoraj ukazało się 487 doniesień w onlinowych mediach o charakterze redakcyjnym klasyfikowanych przez Press Service jako te o istotnym zasięgu.

Łączna liczba informacji zamyka się cyfrą 1672 i rośnie.

___uaktualnienie #4___

Według australijskich mediów całe przedsięwzięcie kosztowało około $30 mln, było transmitowane przez 40 stacji telewizyjnych w 50 krajach.

Red Bull odmawia podania informacji dotyczącej kosztów sponsoringu Baumgartnera.

___uaktualnienie #5___

Press Service podesłał mi taką fajną feliksografikę:

___uaktualnienie #5___

Dzięki uprzejmości Pan Media Western kilka statystyk telewizyjnych, czyli oglądalność. Dane pochodzą z AGB z programu Arianna (Nielsen Audience Measurement)

1. Porównanie dwóch najbardziej oglądanych wydarzeń relacjonowanych w TVN24:

2. 14.10.2012 porównanie TVN24 do innych stacji telewizyjnych w grupie 16-49 lat

3. 14.10.2012 porównanie TVN24 do innych stacji telewizyjnych, wszyscy oglądacze 🙂

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

3 komentarze

  1. A propos statystyk z pokazujących największe zainteresowanie akcją STRATOS w Grecji. Ten przykład fajnie pokazuje jak potrafią mylić automatyczne narzędzia w tym m.in. do monitoringu. Wnioski oparte o niezweryfikowane dane mogą wprowadzić w ogromny błąd lub sprowadzić wnioskowanie na zupełnie ślepe tory.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.