ach ten biust…

Rzecz będzie o Wonderbra – czyli firmie, która wynalazła staniki typu push-up.

Historia Wonderbra zaczęła sie w 1935 roku w Stanach Zjednoczonych od zarejestrowania nazwy i znaku. Ale marka powstała w Kanadzie. Pan Moses Nadler, większościowy właściciel Canadian Lady Corset Company zarejestrował ją w Kanadzie dopiero cztery lata później – w 1939 roku. W 1961 roku firma wypuściła pierwszy stanik typu push-up – nazywał sie Model 1300. Wow! Nazwa jak marka samochodu!

Reklama z 1969 roku:

[flv:/video/wonderbra/1969_Wonderbra.flv 320 240]

W latach 70-tych XX wieku firma zmieniła swoją strategię. Wonderbra miało sie stać firmą ze świata mody i seksu.To był początek światowego sukcesu.
W 1991 push-up stało sie sensacją w Wielkiej Brytanii. Dlaczego tam? Dlaczego sensacją? – spytamy dziś… Ale to było 17 lat temu. Gazety kolorowe nie epatowały seksem, na billboardach nie widzieliśmy zgrabnych tyłeczków i krągłych biustów.
W 1994 roku Wonderbra rozszerzyło linie swoich produktów i weszło na rynki międzynarodowe. Kontrowersyjne reklamy spowodowały, ze Wonderbra stało sie synonimem sex-appealu i zgrabnego biustu zakrytego funkcjonalnym stanikiem.

Trzy wybrane (moim zdaniem najfajniejsze) spoty:

[flv:/video/wonderbra/wonderbra_spiral.flv 320 240]

[flv:/video/wonderbra/WonderBra_-_Seat_belt__ENG_.flv 320 240]

[flv:/video/wonderbra/Wonderbra_Bus_Stop.flv 320 240]

No może jeszcze jeden – ten spot BARDZO lubię!

[flv:/video/wonderbra/Wonderbra_TVC__Coffin_.flv 320 240]

W styczniu tego roku Wonderbra podpisało kontrakt ze słynną tancerką erotyczną Ditą von Teese (byłą żoną Marylina Mansona), znaną głównie z tego, że pokazuje się nago… Oto Dita (niestety nie mam spotu Wonderbra z Ditą – więc poglądowo – kim jest ta pani):

[flv:/video/wonderbra/Dita_at_the_Crazy_Horse.flv 320 240]

Podsumujmy. Strategia początkowego Wonderbra to być innowatorem. Przez przypadek, czy świadomie, to już bez znaczenia. Potem zmiana. I to na lepsze! Zostać firmą od mody, trend setterem i powalczyć z pruderią. Szacun! 🙂

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 536