jak pomóc…

Jak można pomóc komuś, kto ma dobrą strategię ale nie potrafi jej przełożyć na dobrą kreację? Zabronić mu się reklamować? A może podpowiedzieć zmianę agencji? A może zmienić osoby odpowiedzialne za marketing? Żadne z tych wyjść nie jest dobre. Bo niczego nie rozwiązuje. Taki przypadek wymaga rewolucji, a nie zmian.
Często czytam na różnych blogach i na marketingowych vortalach o dobrych, skutecznych i spektakularnych strategiach i kampaniach reklamowych. Sporadycznie tylko pojawiają się wzmianki o słabych kampaniach, kiepskich pomysłach kreatywnych, banalnych realizacjach. Szkoda. Uważam, że więcej można się nauczyć na błędach. A lepiej (bezpieczniej) uczyć się na cudzych!
Od 15tu lat jestem po uszy zakopany w biznes reklamowy. I przez te wszystkie lata popełniłem mnóstwo błędów. Największym z nich była uległość w stosunku do tego, który płaci. Zawsze taki błąd kończy się kolejną niewyraźną kampanią, kolejnym niezauważonym spotem. I w końcu brakiem efektów.
Nie zajmuję się kreowaniem, lecz strategiami komunikacji. I najbardziej martwi mnie, gdy dobry (moim zdaniem) pomysł strategiczny, zaakceptowany przez klienta i umieszczany w briefach na kolejne kampanie, jest przekładany na jakiegoś dziwoląga.
Polecam Wam… Nie, nie Wam, Wy to wiecie. Polecam dziwnym klientom ten artykuł.
Zacytuję, pozwólcie taki kawałeczek: „(…) Na szczęście – mówię to specjalnie – można wydać 10 mln na kampanię, której prawie nikt nie zauważy. Od ładnych kilku lat nie wystarczy już mieć dużo pieniędzy. Teraz trzeba mieć i pieniądze, i kreatywny pomysł, żeby się przebić, i zrobić to dobrze. (…)” (reszta jest w zasadzie o celebrytach – też o tym kiedyś pisałem – o tu)
Polecam oglądanie spotu wizerunkowego TOSHIBY. 100 razy dziennie. Niestety nie udało mi się go znaleźć – podeślijcie może jak macie gdzieś w swoich zasobach.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.