Znakomita okładka ale…

Dzisiejszy Advertising Age…

W zasadzie treść dziejszego AdAge nie zasługuje na osobny wpis tylko na aktualizację poprzedniego. Czynię go jednak osobnym głownie ze względu na okładkę

adage

z wszystkoznaczącym tytułem Never Mind – Nic Nie Szkodzi.

Niestety tytułowy artykuł niewiele wnosi. Dowiadujemy się, że Levi wraca do szukania swojego następcy (wiadomo było już przed ogłoszeniem fuzji, że będzie odchodził na emeryturę), Wren liże rany i uspokaja. Ktoś z Omnicomu zdradza, że

I got a few 'WTF’ 

Obydwaj przebąkują o tym, że są gotowi do zakupów, że planują akwizycję i w obydwu przypadkach pojawia się IPG…

publicis-omnicom

Nieco złośliwiej o wydarzeniu traktuje tytuł

After Epic Merger Fail, Omnicom CEO Wins Industry Award

uzupełniony leadem

In Beijing, the IAA Gives John Wren an Award for 'Outstanding Services’ to the Industry

Omnicom był jednym z pięciu platynowych sponsorów gali, a sama uroczystość odbyła się dwie godziny po ogłoszeniu fiaska fuzji. Ciekawy zbieg okoliczności.

Podobny ton ma pokazanie kolejnego zbiegu okoliczności – tytuł

Trigger Moment for Levy? Wren’s Merger Comments During Q1 Results Call

z leadem

Publicis Chief Said He Hadn’t Been Informed

Chodzi o to, że podobno Wren, pod koniec kwietnia, infomując o wynikach kwartalnych, odniósł się do fuzji uznając ją za trudną i stwierdził, że do niej nie dojdzie. Właśnie o tym nie wiedział Levy. Teraz się dowiedział i zrzuca winę za porażkę na Wrena. W tym felietonie Panowie tłumaczą fiasko zawiłościami podatkowymi, wielkim stopniem skomplikowania samej transakcji niemożliwymi do rozwiązania w rozsądnym czasie – w tym, że łatwo zlepić te dwa giganty nie było, są zgodni.

W uzupełnieniu tytułu z AdAge ośmielę się zauważyć, że dzisiejsza giełda w zasadzie nie reaguje.

omnicom-stock publicis-stock

 

Ot dzień, jak co dzień. Nic nie szkodzi.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.