sem jest okrutny…

Wiecie co to jest SEMPO? To „Search Engine Marketing Professional Organization„. Czyli organizacja profesjonalnego marketingu wyszukiwarek. Dlaczego o niej wspominam? Dlatego, że  wczoraj opublikowała press releasea dotyczącego wzrostu nakładów na tenże marketing. Nic w tej informacji nie byłoby dziwnego ani godnego uwagi, gdyby nie jeden wniosek.
SEM zabiera budżety marketingowe przeznaczonr nie tylko na reklamę off-line, ale kąsa również on-line! I to porządnie!

Powyższa tabelka pokazuje jak SEM nadgryzł budżety przeznaczone na poszczególne działania. Najmocniej się trzymają POS’y – oddały tylko 1$ na 100 pozyskanych. Najbardziej poszkodowane są magazyny.

Dane dotyczą rynku amerykańskiego.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 536