moda na podsumowania…

Wszędzie się od nich roi. Wydarzenie roku, porażka roku, sukces roku, wtopa roku. Jakoś nie lubię takich podsumowań. Każdy ciągnie w swoją stronę i mniej lub bardziej delikatnie coś, nam czytelnikom, próbuje zasugerować. Przykład? A bardzo proszę!
Zawirowanie w Saachi rzecz jasna było cicho, głośno, w mediach i na korytarzach komentowane. Co się stanie z Panem Markiem? No i oczywiście partner bazy właśnie to określa wydarzeniem roku. Ja mu się nie dziwię!
Ale czy to na prawdę jest wydarzenie? Nie było nic bardziej spektakularnego?
Jakaś przełomowa strategia? Odkrywcza kreacja? Nic? Zupełnie nic?
Czy nie wydaje się Wam, że od momentu, kiedy Trout wymyślił pozycjonowanie, nic się nie zdarzyło? A może po prostu nas to ominęło? Nie zauważyliśmy?
Moim zdaniem jednak jest coś, co poruszyło świat. Coś, czego ludzie nawet jeszcze nie mogą wszędzie kupić. A chcą!
Wydarzenie zostało perfekcyjnie zaplanowane, umiejętnie były podsycane emocje, zgodnie z błyskotliwą strategią. I w końcu przełomowy produkt! Nie przełomowy ze względu na bajery, dodatki i funkcje. Ze względu na funkcjonalność. Już wiecie o czym mowa? No jasne! To iPhone.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.