Badania marketingowe

Badania to zmora, koszmar? I tak, i nie.SONY DSCNie, bo dzięki badaniom marketingowym możemy się dowiedzieć co myślą konsumenci, poznajemy jak zmienia się ich percepcja marek, wykrywamy trendy. Zbadać można w zasadzie cokolwiek – na każde pytanie można odnaleźć badawczą odpowiedź. Tylko czasami nie ma to sensu. Sensowne badania to przemyślany i doskonale zaplanowany proces.

Przez lata pracy wielokrotnie uczestniczyliśmy w różnych projektach badawczych. Wiele z nich miało na celu wyłącznie potwierdzenie hipotez lub pomysłów. Taki test zwykło się przeprowadzać za pomocą wywiadów zogniskowanych (FGI) – potocznie zwanych fokusami. Niestety klasyczne FGI są obarczone wieloma błędami, więc ich rezultatów nie należy traktować literalnie. Jeśli testujemy koncepty strategiczne, skrypty reklamowe, storyboardy i robimy to wyłącznie za pomocą badań jakościowych, trzeba zdawać sobie sprawę z ograniczeń metodologii i zaburzeń jakie powodują w wynikach.

Postanowiliśmy to zmienić i opracowaliśmy własną metodę badań jakościowych. Jaką?

Odwiedź Brand Communication Research lub zapytaj! Możesz też zajrzeć do serwisu poświęconego biznesowej ofercie BrandDoctora.

Dla rozrywki polecamy filmik będący doskonałą demonstracją natury FGI.

https://www.youtube.com/watch?v=WIYhocC-Ku4