Strategia marki

Marka to znacznie więcej niż logo, nazwa czy hasło. To więcej niż produkt lub usługa. To wszystko co klienci odczuwają w kontakcie z marką, to ich opinie, sądy, a także zachowania w jej obliczu.


Tworzymy strategie, budując je na niezaspokojonych lub nieodkrytych potrzebach klientów. Jak?
Skontaktuj się!


 

Strategia marki definiuje to, czym, kim lub jaka jest marka. Jakie składa obietnice, jaką ma osobowość. Te cechy marki ucieleśniają się w logo, palecie kolorów, wyglądzie i funkcjonalności produktu, designie sklepu czy półki, haśle, czy wreszcie całej komunikacji marketingowej. Marka żyje w codziennej interakcji ze swoimi klientami przekazując i przekonując ich do swoich wartości.

Na rynku konsumenckim, ale również w działaniach B2B strategia jest kluczowa. Pomaga wyróżnić się na tle konkurencji, umożliwia łatwiejsze i lepsze zapamiętanie marki. Strategia marki niesie w sobie unikalność oferty, wyznacza kierunek rozwoju, jest inspiracją do działań i wyznacznikiem ich kierunku.

Jeśli pomyślisz o dobrze skrojonych markach takich jak Disney, Apple czy Starbucks od razu wiesz co reprezentują. Jak być wobec takich marek konkurencyjnym? Czy to w ogóle możliwe? Bez silnej strategii nie zdobędziesz znaczącego udziału w rynku. W każdej branży, w każdym segmencie rynku istnieje jakaś konkurencja, ale tylko Ci, którzy tworzą coś cennego dla swoich klientów mają szansę na sukces.

Sukces marki to jej wartości. Te z kolei przekładają się na pieniądze jakie klienci są w stanie za produkty marki zapłacić. Ale tu nie tylko chodzi o zyski – chodzi również o przetrwanie. Marka z pomysłem ma na to szansę. A ten pomysł to strategia.

olowki

Jaki scenariusz swojej marki wybierzesz? Jaka Twoja marka ma być?

  1. Potencjalni i dotychczasowi klienci wiedzą dokładnie, co dostarczasz. Łatwo rozpocząć dialog z klientami, bo w lot wiedzą co robisz. Szybko zdobywasz klientów, bo spełniasz swoje obietnice.
    Za swoje działania dostajesz premię (większa marża), bo klienci wiedzą czemu jesteś lepszy i są gotowi za to zapłacić.

  2. Rynek nie potrafi odróżnić Twojego produktu, nie wybijasz się z tłumu. Działasz w imię zasady „cicho siedzieć, robić swoje”. Nie myślałeś o brandingu, nie było potrzeby, jakoś Ci się udawało. Ale gdzieś z tyłu głowy wciąż błądzi myśl, że można więcej i lepiej.
    Nie pomagasz sobie, a w zasadzie robisz sobie krzywdę. Ten kto się nie posuwa naprzód ten się cofa.

  3. Nie masz strategii. Robisz co popadnie. Czasami się udaje, czasami nie. Odczuwasz, że w komunikacji z klientami jest jakaś bariera. Trudno ją przełamać. Często sobie zaprzeczasz. Brak strategii jest zauważalny, nie pomaga.
    Twoja konkurencja łatwiej pozyskuje klientów.

Czy Twoja firma ma strategię marki? A może wprowadzasz nową markę?

Pomyśl ile rzeczy musisz zrobić aby stworzyć i utrzymać swoją markę.

kwiat_marki_blue

Warto skorzystać z pomocy przy tworzeniu nowej marki lub przy zmianach w już istniejącej. Spojrzenie z dystansu pomaga lepiej zbudować fundamenty marki.

Napisz do nas!
mail