społeczność w pracy…

Jak duży wpływ na pracę mają nasze internetowe znajomości i przynależność do internetowych społeczności?

Z odpowiedzią na takie pytanie zawsze spieszą amerykańskie obserwacje i badania.

No to zerknijmy na powody logowania się np. do facebook’a (w trakcie pracy i przy wykorzystaniu z firmowego łącza oraz prawdopodobnie z firmowego komputera):

104035

Odpowiedzi są, moim zdaniem, dziwne, śmieszne i wymijające. No bo cóż to za wytłumaczenie, że szef też jest na facebook’u?

Ale jeszcze dziwniejsza jest dla mnie czwarta w kolejności odpowiedź. Wynika z niej że co czwarta osoba używa portali społecznościowych do wewnątrz-firmowej komunikacji! To dość przerażające. Zamiast wstać, pójść i pogadać, no w najgorszym przypadku zadzwonić, albo użyć jakiegoś wewnętrznego komunikatora, ludzie logują się do facebooka i tam wymieniają informacje!!! Brrr.

Pocieszjąca jest druga strona medalu:

104030

74% respondentów uważa, że używanie społecznościówek w pracy może zaszkodzić firmie.

Jakby te obydwa wykresy połączyć (zakładając, że pytane były te same osoby i stosując pewne uproszczenie) to można wyciągnąć kilka zaskakujących wniosków:

– według pracowników ponad 22% CEO szkodzi prowadzonej przez siebie firmie,

– strategia operacyjna (czy to nie przypadkiem taktyka po prostu?) polegająca na wykorzystaniu społeczności internetowych w 20% jest błędna prowadzi do nikąd,

– a ponad 15%  czasu poświęconego na rekrutację poprzez sieci społecznościowe jest zmarnowana.

    I co Wy na to? 🙂

    Marcin Kalkhoff
    Marcin Kalkhoff

    Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
    Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
    Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

    Artykuły: 536

    Jeden komentarz

    1. „Ale jeszcze dziwniejsza jest dla mnie czwarta w kolejności odpowiedź. Wynika z niej że co czwarta osoba używa portali społecznościowych do wewnątrz-firmowej komunikacji!”

      Badanie obejmuje „social networking”, czyli zapewne również mikroblogi. Podobno wiele firm o rozbudowanej strukturze używa twittera do komunikacji i koordynacji działań pomiędzy poszczególnymi działami. Trochę to dziwne, tym bardziej, że takie informacje mogą zostać łatwo przechwycone przez konkurencję, ale widocznie twitteromania jest silniejsza niż inne sprawdzone sposoby (tj. wspomniane przez Pana komunikatory).

    Możliwość komentowania została wyłączona.